Turisté vědí, proč mají rádi ostrov Sylt

Poněkud snobský, ale neopakovatelně krásný. Takovou charakteristikou opatřil další zastávku našeho pravidelného prázdninového Radioatlasu náš německý zpravodaj Jiří Hošek. Řeč je o severofríském ostrově Sylt, který už léta patří mezi nejvyhledávanější turistické destinace v Německu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

V Baltském moři

Jedním z hlavních pilířů, o které se úspěch ostrova ležícího v Severním moři opírá, je gastronomie. "Tady máme maso z ústřic, které chceme usmažit. Obalíme ho zlehounka v mouce, vajíčku a strouhance. Potom doplníme zelnou omáčku se šampaňským.

Tuhle na první pohled nebo poslech zvláštní, ale naprosto delikátní úpravu ústřic, mi v kuchyni svého noblesního hotelu Söl'ring předvedl Johannes King; jediný kuchař na ostrově Sylt, který se pyšní dvěma hvězdičkami Michelin.

Seznámili jsme o pár hodin dříve během odlivu v jedné zátoce, kde společnost Dittmeyer's chová jako jediná v celém Německu ústřice. Ty syltské, s latinským názvem Crassostrea gigas, jsou nejen podle Johannese Kinga mimořádné.

"Jsou o něco jemnější a mají oříškovou příchuť. Je nesmyslné dovážet ústřice z Francie, Skotska nebo odjinud, když máme možnost sáhnout po místním produktu. Syltské ústřice jsou vynikající a jen to nejlepší chceme i pro naše hosty. Ti jsou rádi, když dostanou na talíři něco regionálního, co je navíc spojené s přírodou. Lepší už to ani být nemůže."

"Neznám jiné místo v Německu, kde by na jeden metr čtvereční připadala tak vysoká koncentrace špičkové gastronomie. A nemusíte zrovna stolovat v podniku opatřeném hvězdičkami Michelin. Jsme na to patřičně hrdí a jsme si vědomi toho, že svou nabídku musíme neustále zlepšovat, protože konkurence nespí," připomíná hoteliér Detlef Tappe, který je zároveň pořadatelem oblíbeného zimního gourmetského festivalu. Ten je záležitostí horních deseti tisíc, ale ostrov pochopitelně myslí i na ostatní hosty.

Rüdiger Meyer zas míní: "Na Sylt jezdí prakticky všechny vrstvy. Ke stolu nám tu zasednou prominenti a boháči, ale máme tu i žáky, studenty a rodiny s dětmi. A to je taky cíl našeho bistra Wonnemeyer's. Jeden reklamní expert to přeložil jako "místo, kde se všichni cítí dobře." Wonne, neboli "wohl fühlen" znamená v němčině "cítit se dobře" a každý druhý Němec se jmenuje Meyer." Pod slova Rüdigera Meyera, který převzal jméno Wonnemeyer, majitele po čertech prosperujícího bistra na nekonečné západní pláži ostrova, se nelze než podepsat.

Milan Kopp, Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme