Společnost Dominion, jež zajišťovala techniku pro americké volby, žaluje Fox News za šíření lží

Americká společnost Dominion požaduje v přepočtu víc než 35 miliard korun jako odškodné od televize Fox News. Jde o další soudní spor, kterým se firma brání nepodloženým tvrzením, že manipulovala s hlasy při loňských prezidentských volbách ve Spojených státech. Konspirační teorii o podvodu ze strany Dominionu šířil i poražený kandidát Donald Trump a jeho právníci.

Od zpravodaje z místa Washington Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Televize Fox News (ilustrační foto). | Zdroj: Reuters

Dominion obviňuje televizi Fox News, že vědomě, s cílem udržet si publikum a tím i výdělky, šířila lži, které zásadně poškodily tuto firmu zajišťující techniku pro volební místnosti ve 28 amerických státech.

Přehrát

00:00 / 00:00

Společnost Dominion žaluje Fox News za šíření lží ve volebním zpravodajství

Kromě toho zaměstnanci Dominionu dostávali výhrůžky smrtí. Právníci společnosti podle agentury AP v žalobě uvádějí, že na pravdě záleží a lhaní má důsledky.

Americké úřady včetně Trumpova tehdejšího ministra spravedlnosti Williama Barra potvrdily, že k žádným rozsáhlým podvodům nedošlo. Televize Fox News vydala krátké prohlášení, že je na své volební vysílání hrdá a že se bude bránit proti této žalobě, kterou považuje za neopodstatněnou.

Jan Kaliba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme