V Británii vychází po 30 letech nový tištěný deník. Jmenuje se The New Day

Ve Spojeném království dnes poprvé po 30 letech vyšel nový tištěný deník. The New Day cílí na čtenáře, kteří mají na noviny jen asi 30 minut. Zároveň ale nemá být dalším přírůstkem do rodiny britských bulvárních listů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

V Británii vychází po 30 letech nový tištěný deník. Jmenuje se The New Day

V Británii vychází po 30 letech nový tištěný deník. Jmenuje se The New Day | Zdroj: Reuters

Šéfredaktorka Alison Phillipsová oznámila, že vydavatelství chtělo vytvořit list, který se liší od ostatních novin na britském trhu.

„Zjistili jsme, že je tady skupina lidí, která by dál ráda četla noviny, ale které se v posledních letech přestala zamlouvat nabídka, která je na stáncích. Vzali jsme v úvahu, co lidé v postdigitálním světě chtějí. Vyšli jsme z toho, že tištěná média nejsou mrtvá, když tu spouštíme nový deník, který bere v potaz poslední vývoj,“ popsala Phillipsová.

Nový deník The New Day patří vydavatelství Trinity Mirror, které stojí i za bulvárními listy Daily Mirror a Sunday Mirror. List má čtyřicet stránek a hezké, barevné fotky. Nemá být politicky zabarvený a naopak se nést spíš v optimistickém, ale ne bulvárním duchu.

Cena 50 pencí, tedy asi 17 korun

Drtivá většina článků bude pocházet z tiskových agentur a od kmenových novinářů Daily Mirror. Obsah tak tvoří převážně zpravodajský souhrn, sloupky, komentáře a analýzy.

„Dnes je v něm docela dost seriózních témat i seriózně zpracovaných v podobě, jak by se taková agenda třeba o britském unijním referendu určitě neobjevila v ostrovním bulváru,“ popsal zpravodaj ČRo v Londýně Jiří Hošek.

V Británii vychází po 30 letech nový tištěný deník. Jmenuje se The New Day | Foto: Reuters

Trinity Mirror počítá, že finanční náklady na vydávání listu budou nízké. Na druhé straně prý věří, že nový deník má potenciál oslovit 200 tisíc britských čtenářů.

The New Day cílí na čtenáře ve věku 35 až 55 let a na uživatele chytrých mobilních telefonů, kteří si na facebooku nebo twitteru přečtou titulek. Nový deník by jim pak měl ve zhuštěné podobě poskytnout podrobnější informace.

První den byl The New Day na stáncích zadarmo, po dobu následujících dvou týdnů si ho čtenáři mohou koupit za 25 pencí. Poté se bude prodávat za 50 pencí, tedy přibližně 17 korun.

Zatímco deník The New Day přichází na britský novinový trh, tradiční deník The Independent z něj naopak odchází. V tištěné verzi se levicově liberální list, který vychází od roku 1986, naposledy objeví 26. března.

Jiří Hošek, Anna Jadrná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme