V Miláně začíná týden módy. Letos má řadu novinek

Po Londýně a New Yorku se světová móda stěhuje na sedm dní do Milána. Dnes začínají v Miláně přehlídky italské módy na příští jaro a léto. Zahajuje firma Gucci a ukončí je, jako obvykle, Armani.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Móda vypovídá o lidech více, než si připouštíme | Foto: Fotobanka Stock.xchng

Jak v Odpoledním Radiožurnálu přiblížila italská spolupracovnice ČRo Vědunka Lunardi, novinek v Miláně je celá řada. Tou nejhlavnější je to, že se přehlídky nebudou tentokrát konat na výstavišti, nýbrž v historických palácích města, v ulicích a na náměstích.

Velké obrazovky po městě budou přenášet módní přehlídky, živě budou i na internetu. K vidění ale nebude v Miláně jen móda. Současně se během tohoto týdne budou konat výstavy designu, koncerty či balet. Přední šéfkuchaři milánských restaurací a hotelů předvedli své umění v jednom z milánských parků už dnes odpoledne.

Přehrát

00:00 / 00:00

Novinky týdne módy v italském Miláně přiblížila v Odpoledním Radiožurnálu italská spolupracovnice ČRo Vědunka Lunardi.

„Milánská radnice chce udělat z přehlídek takový svátek módy a kultury, ze kterého se může těšit celé město, nejen kupci, novináři a experti. Ostatně obrat milánských módních firem se pohybuje kolem 11 miliard Eur, což je úctyhodná částka. Město chce v podstatě tímto způsobem projevit svůj vděk,“ přiblížila Lunardi.

Na programu je celkem 78 přehlídek a stovky různých prezentací. Expertům z módních časopisů se ale týden zdá příliš dlouhý a dožadují se zkrácení. Podle spolupracovnice Čro italští návrháři sice odmítají akci nějak krátit, ale v podstatě nejznámější módní domy předvedou své kolekce v pěti dnech.

Italská veřejnost se o módu zajímá a podle Lunardi sleduje i módní přehlídky. „Ostatně Italové, zejména mladí, utrácejí za šaty a obuv více, než jinde. I v době krize. Samozřejmě ne všichni si mohou dovolit značkové zboží, ale i velké firmy, jako Armani rozšiřují paletu produkce, ve snaze přiblížit se některými liniemi cenově běžnému spotřebiteli,“ dodala Lunardi.

Vědunka Lunardi, Katarína Brezovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme