V Německu od rána stávkují strojvůdci nákladních i osobních vlaků
Vlaky Německých drah jezdí podle krizového jízdního řádu. Strojvůdci bojkotují od dnešního rána kromě nákladní také osobní dopravu a jejich stávka potvá až čtvrtečního večera.
Stávka má zatím poklidný průběh. Na německých nádražích byl ráno i dopoledne klid, protože odbory ohlásili stávku s předstihem a cestuiící se mohli zařídit.
Drobné fronty jsou jen u informačních kanceláří, kde se lidé ptají na spojení.
Přesto je stávka pro miliony Němců velkou komplikací, protože jezdí pouze pětina regionálních spojů.
Stávku svolal Odborový svaz strojvůdců (GDL) kvůli dlouhodobému sporu s vedením DB. Osobní dopravu bude stávka omezovat do čtvrteční 21. hodiny. Protestní akce v nákladní dopravě začala už v úterý a potrvá do páteční 9. hodiny dopolední.
Pramen: ČTK
Německé dráhy také musely zrušit dvě třetiny všech dálkových páteřních spojení v Německu a do čtvrtečního večera budou fungovat v provizorním režimu.
Například páteřní mezinárodní linka z Prahy do Hamburku končí už v Drážďanech. Mezi saskou metropolí a Berlínem žádné spojení podle informací německého dopravce není.
Z Berlína do Hamburku jezdí vlaky ve dvouhodinovém taktu, namísto hodinového.
Německé dráhy ve dvou stávkových dnech udrží v nepravidelném provozu jen nejdůležitější vnitrostátní linky.
Opakované stávky
Strojvedoucí stávkují za posledních několik měsíců už posedmé, požadují kratší pracovní dobu a o pět procent vyšší plat.
Předběžný odhad škody pro Německé dráhy se pohybuje kolem 100 milionů eur, stojí totiž i nákladní doprava.
Tradiční nával i dnes hlásí autobusoví dopravci. Za poslední půlrok, kdy se na železnici pravidelně stávkuje, obliba autobusů vytrvale stoupá.