V Německu se zřejmě naplno prosadí digitální volební kampaň

Letošní volby do Spolkového sněmu mají být podle expertů jako žádné předtím. Tohle konstatování by se přitom nemělo týkat jen rozložení politických sil u našich západních sousedů, jako například úspěchů postkomunistické levice. Řadu novinek slibuje i samotná volební kampaň. Velké strany se přitom netají tím, že se chtějí inspirovat digitální volební kampaní, se kterou slavil za oceánem úspěch Barack Obama.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

r_2100x1400_cro.png

"Hlavní výzva volebního klání 2009 v Německu spočívá v tom, převést epochální průlom Obamovy kampaně do zdejších poměrů," řekl v rozhovoru pro Český rozhlas Kajo Wasserhövel, který má už několik let na starosti volební strategii sociální demokracie.

"Omračující byla kreativita, se kterou lidé v Obamově volební kampani pracovali. Jak dokázali jít s dobou, co se týče užívání internetu. Bylo fascinující, kterak touto digitální cestou dokázali motivovat lidi k tomu, aby se angažovali, zapojili do volebního boje a senátora z Illinois podpořili. Rozhodující byly dva prvky: kvalitní expertíza, tzn. technologicky jít s dobou a samozřejmě důvěryhodnost Obamovy osoby a srozumitelnost jeho poselství."

Že byl konečný výsledek SPD ve volbách v roce 2005 mnohem lepší, než dlouhodobě slibovaly průzkumy, přičítají mnozí právě šikovnosti a invenci Kajo Wasserhövela. Sociálně-demokratický volební stratég se do vrcholné politiky vyšvihl po boku Franze Münteferinga, tedy staronového předsedy SPD. Slibuje, že rudá barva jeho strany a tváře hlavních kandidátů nebudou vidět jen na náměstích měst, ale taky na internetových serverech jako jsou Facebook nebo YouTube.

"Určitě se pokusíme být přítomni na všech možných platformách a připojit se tam k politické diskuzi. Nejdůležitější ale stejně zůstává samotný obsah, tzn. témata, která lidi trápí. Chceme lidem nejrůznějším způsobem zprostředkovat, jaké odpovědi na palčivé otázky nabízíme, jakou politiku bychom chtěli dělat a jaké tváře nabízíme. Naše hlavní poselství je jasné; chceme, aby se Frank-Walter Steinmeier stal kancléřem. A to se budeme snažit angažovaně zprostředkovat u stánků v obchodních centrech stejně, jako na internetu."

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Jiřího Hoška o digitální kampani

V Německu je v těchto měsících obrovským tématem ilegální obchodování s osobními údaji, včetně např. e-mailových adres spotřebitelů. Kajo Wasserhövel tvrdí, že si jeho strana dá velký pozor nejen na to, jakým způsobem si kontakty obstará, ale taky na přílišnou vtíravost v internetové komunikaci.

"S touto otázkou zacházíme velmi odpovědně; víme, že lidi nesmíme příliš obtěžovat. Můžeme potenciální voliče oslovit a vyzvat ke spolupráci, ale konečný souhlas s poskytnutím e-mailové adresy nám mohou udělit jenom oni sami. Navíc pokoutní získávání adres by se mohlo obrátit proti nám a jen stěží by vyústilo v to, že by lidé zamířili k volebním urnám a vybrali si zrovna SPD," říká Kajo Wasserhövel, podle něhož současná hospodářská krize jeho formaci nahrává. Prvním "lakmusovým papírkem" budou 18.ledna důležité zemské volby v Hesensku.

Milan Kopp, Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme