V polském hotelu rostlin

Před odjezdem na dovolenou je třeba zařídit spoustu věcí. Například zajistit, aby nám sousedé zalévali po dobu naší nepřítomnosti květiny. Co ale dělat, když ochotné sousedy nemáme. Se zajímavým nápadem přišlo jedno zahradnictví v polské Varšavě. Zřídilo hotel pro květiny, kam je možné pokojové rostliny umístit, pokud se o ně během výjezdu na dovolenou nemá kdo starat.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

hotel pro rostliny

hotel pro rostliny | Foto: Pavel Novák | Zdroj: Český rozhlas

Rostlinám se v jejich hotelu nehraje na loutnu, ani se je neučí zpívat. Majitelé zahradnictví na okraji Varšavy ale dbají o to, aby se hotelovým hostům dobře dařilo a aby si je jejich majitelé po dovolené vyzvedli v ještě lepším stavu, než v jakém je do hotelu odevzdali.

"Hotel pro rostliny je jednoduše skleník, který jsme vyčlenili pro tento účel. Květiny jsou tu umístěné v odpovídajících podmínkách pro každou z nich. Jsou přihnojované a dostávají náležitou péči. Díky tomu se k majiteli vracejí ještě hezčí, než dřív, protože v žádném bytě se rostlinám nedá vytvořit takové prostředí jako ve skleníku," říká majitel zahradnictví Marek Kozlowski. Na nápad zřídit v jednom ze skleníků rozsáhlého zahradnického hospodářství hotel pro rostliny ho přivedli zákazníci, když ho požádali, zda by se jim o květiny, které u něj koupili, nějakou dobu nepostaral.

Zatím si za ubytování rostlin nic neúčtujeme. "Věříme, že si jejich majitelé u nás pořídí rostliny další. Ale v budoucnu, až náš hotel rozšíříme, budeme určitě nějaký poplatek vybírat," říká pan Marek. Svoje květiny zatím do péče jeho hotelu svěřilo 30 zákazníků.

Marek Kozlowski ale věří, že jich bude víc. "Roznese se to takovou tichou poštou. Lidé si mezi sebou povědí, jaké služby tu máme. Naši klienti sem pošlou své známé a tak dále." Z květinového hotelu pana Marka Kozlowského odcházejí hosté pouze spokojeni.

"To na té rostlině vidíte, jak je plná života. A zákazník, když to vidí, je spokojený a zase se k nám někdy vrátí a nějaký ten peníz tu utratí."

Markéta Kaclová, Pavel Novák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme