Vědci našli alternativní cestu k získávání kmenových buněk

Ve Spojených státech vyvolal velkou pozornost objev amerických výzkumných pracovišť, který umožní pěstovat kmenové buňky pro léčení nemocí bez použití lidských embryí. Tento objev totiž může vyřešit morální problémy, které vedly prezidenta George Bushe k vetu zákona o výzkumu kmenových buněk.

Kmenové buňky

Kmenové buňky | Foto: www.orionbiosolutions.com

Američtí vědci použili pro další výzkum kmenové buňky z embryí myší. Představitel Harvardského institutu pro kmenové buňky Konrád Hochedlinger oznámil, že do buněk pojivové tkáně dopravili za pomocí virů čtyři geny a buňky se pak ve tkáni množily déle než týden.

Podobného výsledku dosáhli vědci i s buňkami z pokožky. Podle amerických výzkumníků umožní kmenové buňky získané touto cestou obnovu třeba tkání srdce, ledvin nebo jater a léčení Parkinsonovy i dalších nemocí. Výsledky testů teď bude nutné aplikovat na lidské orgány.

Milan Kopp, Alexandr Pícha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít