Vědci vypracovali celkovou genetickou mapu viru HIV

Američtí vědci rozluštili úplnou strukturu genomu viru HIV, který způsobuje nemoc AIDS. Objev vědců ze Severokarolínské univerzity by mohl urychlit výzkum a vývoj nových léků proti této smrtelné chorobě. Informoval o tom odborný časopis Nature.

Výzkum

Výzkum | Foto: Tiskový servis Evropské komise

Podle Jiřího Hejnara z Ústavu molekulární genetiky jde o klíčovou věc. "Bylo by možné si představit, že virus nebude schopen se bez některé z těchto objevených struktur množit. A my bychom mohli vyvinout nízkomolekulární látky, které by mohly rozrušovat tyto sekundární struktury viru. To by byla zcela nová generace léků a na jiném principu, než jsou současná virostatika," řekl Hejnar v Radiofóru.

rozhovor Jiřího Hejnara z Ústavu molekulární genetiky v Radiofóru Radiožurnálu

Novou techniku mohou vědci použít například i při hledání nových léků proti jiným onemocněním, například proti obyčejnému nachlazení.

Přečtěte si také:
V Česku rekordně roste počet nakažených virem HIV
V České republice začíná přibývat lidí s HIV

Igor Maňour, Tomáš Pavlíček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít