Britský antimonopolní úřad nařídil majiteli Facebooku prodat platformu Giphy. Firma nesouhlasí

Britský antimonopolní úřad (CMA) nařídil americké firmě Meta Platforms, která je provozovatelem Facebooku, aby prodala platformu pro animované obrázky Giphy. Zdůvodnila to obavami z dopadů na konkurenční prostředí, a to jak na uživatele sociálních médií, tak na zadavatele reklamy. Úřad o tom informoval ve svém úterním sdělení. Facebook s nařízením nesouhlasí.

Tento článek je více než rok starý.

Londýn Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook

Facebook | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Facebook službu Giphy koupil loni v květnu. Britský antimonopolní úřad pak v červnu vydal nařízení, aby americká firma v průběhu vyšetřování transakce pokračovala v hospodářské soutěži se službou Giphy a nezačleňovala ji zatím do svých aktivit. Agentura AP uvedla, že je to zřejmě poprvé, co se britský antimonopolní úřad rozhodl zvrátit už hotovou akvizici v technologickém sektoru.

Země Evropské unie se chystají dohodnout na ‚revoluci v online službách‘. Otiskli se do ní i Češi

Číst článek

Antimonopolní úřad mimo jiné uvedl, že akvizice by umožnila firmě Facebook, která se mezitím přejmenovala na Meta, zvýšit už tak významnou tržní sílu. A to tím, že by mohla odmítat či omezovat přístup ke službě Giphy a její databázi obrázků GIF jiným platformám.

Stejně tak by mohla provoz kolem této služby směrovat na internetové stránky, nad nimiž má kontrolu a z kterých má ekonomický prospěch.

CMA před vydáním rozhodnutí nejprve záležitost konzultoval s ostatními podniky v oboru a zvažoval také alternativní řešení, které mu Facebook navrhl.

Nakonec ale došel k závěru, že obavy z narušení konkurenčního prostředí lze odstranit pouze tím, že Facebook prodá komplet celou službu Giphy schválenému zájemci.

Facebook se přejmenoval na Meta, zrušil stránku pražské neziskové organizace se stejným názvem

Číst článek

„Když požadujeme, aby Facebook službu Giphy prodal, chráníme tak miliony uživatelů sociálních médií a podporujeme konkurenci a inovace v odvětví digitální reklamy,“ uvedl Stuart McIntosh, který za antimonopolní úřad předsedal skupině vyšetřovatelů.

Databáze animovaných obrázků a krátkých videí GIF si mezi uživateli získala značnou oblibu. Často je vkládají do textových zpráv na svých mobilních telefonech nebo posílají jen tak pro pobavení.

Finanční podmínky převzetí služby Giphy společnost Facebook nezveřejnila. Podle dřívějších informací některých médií se ale hodnota transakce pohybovala kolem 400 milionů dolarů (dnes zhruba devět miliard korun).

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme