Vláda USA hledá příčiny násilí na veřejnosti. Zaměřuje se i na film
Kolik násilí ještě snesou hollywoodské trháky nebo videohry, ve kterých vítězí ten, kdo zastřelí nejvíc nepřátel. I tuto otázku si teď ve Spojených státech kladou po nedávném masakru ve škole v Newtownu. Americký viceprezident Joe Biden proto hledá způsoby, jak podobným tragédiím předejít. Na mušku si vzal i zábavní průmysl. Ten ale zatím odmítá svůj obsah regulovat.
Po střelbě v Newtownu okamžitě americké televize upravily svůj program. Své premiéry odložili i tvůrci nejnovějších hollywoodských trháků.
O několik dnů později se na filmových plátnech diváci dočkali například Nespoutaného Djanga režiséra Quentina Tarantina, který ve svých snímcích rozhodně krví nešetří. A tak Tarantina nešetřili v této souvislosti zase novináři.
Jak cesty hledá vláda USA k omezení násilí na veřejnosti, shrnuje redaktorka Lubica Bergmanová
„Je to jen film, fantazie, ne skutečný život,“ bránil se Tarantino, když dostal od novináře z kanálu Channel 4 otázku, jestli je podle něj v pořádku, že diváci vyhledávají v kině násilí, kterým se baví.
Někteří režiséři podle Tarantina točí komedie, on si vybral jiný žánr. A sám už je unavený hájit své filmy vždy, kdy Američany šokuje další případ dalšího šíleného střelce.
To hlavní hvězda snímku Nespoutaný Django herec Jamie Foxx, sám otec dvou dětí, školáků, má opačný názor. Podle něj by americká továrna na sny nějakou zodpovědnost za násilí na plátnech přeci jen přijmout měla.
A Jamie Foxx není jedinou hollywoodskou hereckou hvězdou, která se svou známou tvář využila v kampani proti násilí. Mimo jiné herečky Reese Witherspoon a Cameron Diaz žádají na internetu vládu, aby dostupnost zbraní omezila.
Jestli se na filmových plátnech kin a ve videohrách bude zabíjet a střílet přeci jen o něco méně, zatím není jasné. Obamova administrativa s viceprezidentem Joe Bidenem v hlavní roli totiž čelí jedné z nejsilnějších lobby v Americe.
Zhruba před dvěma lety například pohořela Kaliformie, která se pokoušela zpřísnit regulaci prodeje násilných videoher dětem. Tehdy si oddechli všichni, tedy vývojáři her, vydavatelé i filmový průmysl.