Vlnu protestů v Gruzii vyvolala fiktivní reportáž o vpádu ruské armády

V Gruzii pokračuje skandál kolem fiktivní televizní reportáže o údajné ruské invazi do Tbilisi. Gruzínská opozice obvinila vládu z podílu na vytvoření pořadu, který v sobotu večer způsobil paniku po celé zemi.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Historii tu vidíme ze všech stran ( mezi kostely ve Tbilisi ) | Foto: flyer

Stanice Imedi ve večerním zpravodajském bloku informovala o vstupu ruských vojsk na gruzínské území, bombardování a úmrtí gruzínského prezidenta Sakašviliho. Za smyšlenou reportáž se poté omluvila s tím, že chtěla upozornit na ‚možný vývoj událostí‘.

Představitelé gruzínské opozice, z nichž někteří byli v pořadu vykresleni jako loutky v rukou Ruska, už ohlásili, že chtějí podat na stanici Imedi žalobu. Případ bude mít dohru i u gruzínské mediální komise, která dnes posoudí možný postih.

Zástupci televizního kanálu se hájí tím, že v úvodu pořadu bylo uvedeno, že jde o fikci. Řada diváků ale upozornění přehlédla, panika vedla ke kolapsu mobilní sítě a přetížení nouzových linek.

Podle gruzínské opozice jde o další případ manipulace médií ze strany prezidenta Sakašviliho. Ten úmysl televizní stanice podpořil, byť formu, kterou pořad podala, označil za nešťastnou.

Lenka Kabrhelová, Alice Kottová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme