Z polské reklamy by měly zmizet laciné triky

Zadavatelé reklamy to budou mít letos v Polsku těžší. Sejm chystá zákon, který má přitvrdit podmínky reklamy v médiích.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

reklama na rekordní tah | Foto: Pavel Novák

Z reklamy by měly od června zmizet laciné triky. Ve schránkách už by se neměly objevovat letáky, zvěstující obrovskou výhru, a letecké společnosti nebudou moci nabízet letenky za jeden zlotý. Podle autorů novely zákona jde o nepřípustné klamání zákazníků. Aerolinky musí uvádět skutečnou cenu, včetně všech poplatků.

Reklamní kampaň si budou muset promyslet také hypermarkety. Nemělo by se stávat, že před slevou zboží nejprve zdraží. V případě velkých slev budou muset prodejci prokázat, že mají na skladě dostatek zlevněného zboží. Reklamní letáky totiž často lákají na výrazné slevy, ale zákazník nakonec zjistí, že toto zboží buď vůbec nemají, nebo šlo jen o několik kusů.

Změny se rýsují také v oblasti telekomunikací. Úřad pro dozor nad telekomunikacemi hodlá potrestat největší telefonní společnost TP SA pokutou v astronomické výší 350 milionů zlotých kvůli přemrštěně vysokým poplatkům za internet.

Martin Dorazín, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme