Za katastrofou kyperského letadla asi závada klimatizace

Leteckou nehodu kyperského stroje možná způsobila závada klimatizace. Jak uvedl předseda vyšetřující komise Akrivos Tsolakis, je jisté, že pilot tento problém své společnosti oznámil. Týkal se přehřátí elektronického centra, to mohlo způsobit šíření kysličníku uhelnatého.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

letadlo společnosti Helios Airways | Foto: AFP

Další informace by mohla přinést druhá černá skříňka, která je oproti první téměř nepoškozená.

Boeing 737-200 kyperské společnosti Helios se zřítil 14. srpna na trase z Larnaky do Prahy, když se blížil k místu svého mezipřistání v řecké metropoli. V jeho troskách asi 40 kilometrů od Atén zahynulo všech 121 osob na palubě - 110 kyperských Řeků, deset Řeků a německý pilot. Soudní lékaři stále zkoumají ostatky.

Odborníci podle nich například zjistili, že jeden pětiletý hoch byl naživu ještě krátce po nárazu letounu na zemi. Pitva jeho těla ukázala, že vdechl saze z ohně vyvolaného nárazem. Stále se pohřešují ostatky tří lidí, včetně německého kapitána letounu. Analýzy těl, určení doby a příčin úmrtí prý potrvají ještě několik dní.

Nedělní letecké neštěstí bylo ale už několikátým incidentem strojů společnosti Helios Airways během šestileté historie Heliosu. Například v roce 2004 byli tři jejich cestující hospitalizováni v Larnace poté, co v kabině letadla poklesl tlak. Boeing 737-200, který se zřítil nedaleko Atén, letěl více než dvě hodiny řeckým vzdušným prostorem, aniž bylo ovládané piloty.

Milan Kopp, Marcela Pohanková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme