Za loňské neštěstí při stavbě dálničního mostu na Slovensku mohou slabé podpěry

Příliš slabá podpůrná konstrukce podle vyšetřovatelů zavinila loni v listopadu pád rozestavěného dálničního mostu na severovýchodě Slovenska. Informoval o tom slovenský deník Pravda. Podle něj se tragédii dalo zabránit, pokud by se přidalo více podpěr. Deník odhadl, že by se tak most prodražil asi o 260 tisíc korun. Při neštěstí zemřeli čtyři dělníci. Stavbu mostu měla na starost česká firma Bögl a Krýsl.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Most na rozestavěné dálnici D1 u Kuriman u Spišské Nové Vsi

Most na rozestavěné dálnici D1 u Kuriman u Spišské Nové Vsi | Foto: Vojtěch Berger

Vyšetřování ještě není u konce, podle deníku Pravda ale odborníci jasně prokázali, že se na podpěrách šetřilo. Protože postavené podpěry odpovídaly původnímu projektu, pochybil nejspíš i statik, který počítal jejich nosnost.

Neštěstí vyvolalo na Slovensku velké debaty o kvalitě a bezpečnosti veřejných staveb. Konkurenční boj a krize ve stavebnictví nutí stavební firmy snižovat ceny zakázek.

Vláda Roberta Fica po neštěstí naznačila, že nízká cena podle ní snižuje i kvalitu dálnic.

Slovenské úřady následně prověřily bezpečnost všech rozestavěných mostů.

Vojtěch Berger Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme