Za pád rozestavěného mostu viní Bratislava českého dodavatele

Slovenská vláda prověří všechny veřejné zakázky, ve kterých figuruje česká stavební firma Bögl a Krýsl. Ta zodpovídá za úsek dálnice u Levoče, kde v pátek spadla podpůrná konstrukce rozestavěného mostu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Most na rozestavěné dálnici D1 u Kuriman u Spišské Nové Vsi

Most na rozestavěné dálnici D1 u Kuriman u Spišské Nové Vsi | Foto: Vojtěch Berger

„V tento moment vidím plnou zodpovědnost za tragédii na straně dodavatele. Momentálně skutečně celoplošně auditujeme všechny vztahy s firmou Bögl a Krýsl,“ řekl slovenský ministr dopravy Ján Počiatek.

Ministr rovněž zakázal používat stejný typ podpůrné konstrukce na všech ostatních stavbách, dokud se nehoda nevyšetří.

Přehrát

00:00 / 00:00

Za kolaps rozestavěného mostu může dodavatel, tvrdí slovenský ministr dopravy Ján Počiatek

Firma Bögl a Krýsl se účastní i výstavby některých mostů v rámci železničářských projektů.

„ Tam platí to samé pravidlo, že podpůrná konstrukce nebude v tento moment používaná,“ uvedl.

Podpůrných konstrukcí může být vícero typů a ministr dopravy chce zjistit, jestli se stavaři nesnažili ušetřit a nepoužili levnější a méně kvalitní technologii.

„Zajímá nás také cena podpůrných konstrukcí, abychom mohli vyloučit nebo potvrdit možnost, že cena má vliv na kvalitu a bezpečnost výstavby,“ vysvětlil.

Příčinou pátečního neštěstí při stavbě dálnice na Slovensku byla špatná podpěra mostní konstrukce. Ta spadla a v sutinách rozestavěného mostu zemřeli čtyři dělníci.

Vláda vyzvala firmy, které se na stavbě podílely, aby odškodnily zraněné dělníky a rodiny pozůstalých.

Zřejmě vadná skruž byla příčinou kolapsu stavby mostu na Spiši

Číst článek

Podle mínění odorníků most nebyl ničím výjimečný a jeho stavba nebyla nijak obtížná. Ukazují spíše na selhání při stavebním postupu.

Česká firma Bögl a Krýsl v první reakci odmítla nést přímou odpovědnost za neštěstí s tím, že se stavbou mostu neměla nic společného. Na stavbu si totiž najala dalšího subdodavatele, slovenskou firmu Semos z Prešova.

Firma Bögl a Krýsl se podílela i na stavbě mostu přes železniční trať ve Studénce na Novojičínsku, který se v roce 2008 zřítil na železniční trať. Chvíli poté do něj narazil vlak Comenius jedou z Polska a zemřelo 8 lidí, desítky dalších cestujících byly zraněny. Kvůli nehodě je společnost spolu s dalšími čtyřmi účastníky u soudu.

Vojtěch Berger, Prokop Havel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme