Závodní stan bikera Kulhavého skrývá jídelnu, dílnu i prádelnu

V roce 2011 vyhrál, co se dalo. Stal se mistrem světa i Evropy, zvítězil v hodnocení Světového poháru ve své disciplíně cross-country a logicky si po tom všem nasadil i korunu pro Krále české cyklistiky. Jaroslavu Kulhavému zkrátka vyšla předolympijská sezóna na jedničku s hvězdičkou a může s nadějí vyhlížet cestu do olympijského Londýna.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Biker Jaroslav Kulhavý prochází na mistrovství Evropy vítězně cílem

Biker Jaroslav Kulhavý prochází na mistrovství Evropy vítězně cílem | Zdroj: ČTK

Ve stanu týmu Specialized Racing obvykle vládne řád a pohoda. Ale jsou situace, kdy musejí mechanici rychle reagovat a dění je najednou poměrně akční. Při mé návštěvě se náhle spouští prudký liják, pod celtu začíná zatékat a Sandy Gilchrist burcuje své kolegy, aby mu pomohli díry utěsnit.

„Déšť nám tu nadělal trochu neplechu, podívejte, kam až zatékalo. I sem do kamionu. Máme tu dost drahého nářadí a materiálu, takže bylo potřeba zavřít, aby se voda nedostala dovnitř,“ říká Sandy a zve mě do vozu, se kterým během sezóny kočuje po celé Evropě a který při zastávkách na místech, kde se trénuje a závodí, slouží jako dílna nebo třeba i prádelna.

Přehrát

00:00 / 00:00

O tajích závodního stanu bikera Jaroslava Kulhavého natáčel Zblízka Jan Kaliba

Uvnitř se skrývají nejen přihrádky s nářadím, pracovní stůl, háky na zavěšení kol nebo kompresor, ale i pračka. Spousta potřebných věcí je navíc venku přímo pod prostornou stanovou plachtou. Kromě kol je tu i mobilní, ale pohodlná sedací souprava nebo třeba kávovar v týmových barvách. Zkrátka dílna, obývací pokoj i kuchyně v jednom.

„Všechno dohromady to váží asi sedm a půl tuny a hodnota auta je asi dvě stě tisíc eur, pokud bychom přičetli i vybavení a kola, tak je to asi dvojnásobek. Všechno se to vejde do jednoho kamionu, který sami řídíme, museli jsme si na to udělat zvláštní řidičský průkaz,“ vypráví sympatický Skot Sandy.

A dodává. „Všude se snažíme být aspoň o den dříve než závodníci, oni i my máme rádi, když přijedou a zázemí už je připravené. Zabalit nebo vybalit tenhle servisní stan se vším všudy nám ve čtyřech lidech trvá zhruba čtyři hodiny,“ říká muž se zkušenostmi z konvoje z Tour de France.

Být mechanikem ve Světovém poháru cross-country je ale prý náročnější. Sandy je každoročně od června do září na cestách a spolu se třemi kolegy obhospodařuje všechny závodníky týmu Specialized, od uplynulé sezóny tedy i Jaroslava Kulhavého.

„Jaroslav je pohodový kluk, nemá žádné zvláštní požadavky. Většinou jezdí a trénuje nejvíc ze všech, což je dobré, protože tím inspiruje a strhává další závodníky z týmu. Zvlášť když mohou vidět, jak se Jaroslav neustále zlepšuje. Do týmu skvěle zapadl, jeho angličtina je dobrá, v psaném provedení bych řekl dokonce excelentní,“ skládá Sandy poklonu českému suverénovi sezóny.

Mechanik týmu Specialized Sandy Gilchrist | Foto: Tomáš Kohout

A ten svému týmu mechaniků lichotky obratem vrací. „Já se na ně stoprocentně spoléhám, protože jsou to fakt profíci. A myslím, že Specialized je nejlepší světový tým i co se týče mechaniků. Ti kluci to dělají naplno a hlavně od nich jde zpětná vazba do továrny.“

Jaroslav Kulhavý potom doplnil. „Díky tomu, že jsme tovární tým, tak se to pak odráží v těch produktech, což je vidět na kolech, protože jsou nejlepší a nemají skoro konkurenci. A proto já těm klukům věřím. Dá se říct, že si to kolo skoro ani nekontroluji, maximálně si ho nastavím ještě víc podle sebe.“

Ale abyste si nemysleli, že v červeném stanu Kulhavému jenom seřizují jeho závodní stroj - ono se mu tam dostává péče vskutku všestranné. Dostane tam i pořádně najíst.

„Je tam všechno, co je potřeba k jídlu, nejlepší suroviny. Dá se říct, že letos jsem domácí stravu změnil podle stylu, který tady máme, na který jsem si zvykl. Vaří většinou doprovod – maséři nebo fyzioterapeuti. Jsou to vždycky těstoviny, kuřecí maso, salát, tuňák, sýry,“ popisuje Jaroslav Kulhavý.

Jan Kaliba, Mirko Vasić Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme