Český tisk v pátek nabízí například informace o ztížených možnostech pro sjednání životní pojistky u lidí, kteří prodělli koronavirus. Věnuje se i falešným bankéřům nebo robotům pro seniory.
Minulý měsíc to potvrdil Vrchní soud v Praze, napsal server iDNES.cz. Letecký výrobce požadoval dva miliony korun, soud tak přiznal polovinu žalované částky.
Menší podíl vlastní česká skupina Omnipol. Vedení společnosti se ve čtvrtek ujímá Viktor Sotona, ve funkci nahradí Dietera Johna. Aero dosud vlastnila skupina Penta.
Hospodářské noviny informují o nebývalých tržbách lékáren během pandemie. Lidové noviny si zase všímají růstu popularity takzvaných dohod o vině. Více se dočtete ve výběru z médií Radiožurnálu.
Server iROZHLAS.cz zjistil, že střelec z Bělehradské ulice se chtěl pomstít několika dalším lidem. Své bytné či státní zástupkyni, která jej v minulosti posadila na lavici obžalovaných. Ale nejen jim.
Co bývalého zaměstnance Aera Vodochody k činům vedlo? Veškeré dostupné informace o šestašedesátiletém podezřelém iROZHLAS.cz sepsal do uceleného profilu.
Muž, který v úterý dopoledne na Praze 2 zastřelil pracovnici úřadu práce, zřejmě neútočil poprvé. Policie pracuje s verzí, že jde o šestašedesátiletého Jiřího D..
Podle mluvčího Tobiáše Tvrdíka zatím není jasné, zda se jednalo o technickou závadu. Podobná nehoda se stala bitevníkům již v minulosti. V roce 2016 odpadl kryt kabiny taktéž u dvoumístného stroje.
L-39NG je jako jeden z prvních letounů certifikován podle nových nadnárodních vojenských standardů, což znamená, že jeho certifikaci uznávají všechny vojenské autority EU a NATO.
„Přesné datum dokončení transakce neumíme určit, ale věříme, že do konce září by měla být transakce uzavřena,“ sdělila mluvčí Omnipolu Marika Přinosilová.
Vojtěchu Filipovi také vadí přesunutí výroby z české společnosti Aero Vodochody. Zakázka bude podle něj hrát roli v rozhodování komunistů o další podpoře menšinové vlády hnutí ANO a ČSSD.
Giorda nahradí v čele Aero Vodochody Dieter John, který v minulosti působil na vrcholných pozicích v Bombardier Transportation Group, Airbus Group nebo Eurocopter Group.
Za dobu své existence vyrábělo Aero auta, licenční letouny od jiných firem, ale i celou řadu vlastních. Mezi ty nejznámější letouny patří L-39 Albatros, L-29 Delfín nebo bitevníky L-159 ALCA.
„V porovnání s minulým rokem snížíme počet interních zaměstnanců o deset procent,“ uvedl Giordo v dopise. V Aeru pracují asi 2000 lidí, propouštění se tedy dotkne zhruba 200 z nich.
Příčiny nehody, způsobená škoda a další okolnosti jsou předmětem vyšetřování, které provádí Odbor dozoru nad vojenským letectvím ministerstva obrany a Vojenské policie.
Na dodání nového letounu společnost už dříve získala několik zakázek, například do Portugalska, USA či Senegalu. Cena letounu se pohybuje řádově v desítkách milionů dolarů.
České letouny L-159 dostanou novou moderní technologii vyvíjenou v Izraeli. Měla by českým bitevníkům pomoci prosadit se v zahraničí. Dohoda se zároveň týká dodávky systémů do nových strojů L-39NG.
V dílnách Aera Vodochody je v posledních týdnech těsno. Přibylo tam totiž dvanáct z patnácti letounů L-159, které už technici upravují pro iráckou armádu. Vyřazené bitevníky se Česku podařilo prodat po mnoha letech. Ministerstvo obrany by za ně mělo dostat od letecké společnosti až 780 milionů korun, Iráku je pak přeprodá právě vodochodská firma. Nejprve ale musí bitevníky opravit. Na každém stroji budou mechanici pracovat osm měsíců.
V Brazílii poprvé vzlétl nový typ nákladního vojenského letadla, do něhož dodává velké díly Aero Vodochody. Česká firma vyrábí pro letoun Embraer KC-390 zadní část trupu, všechny dveře a nákladní rampu. Z Vodochod pocházejí také náběžné hrany křídel, které v Aeru i vyvinuli.
Největší světový výrobce cvičných letadel Aero Vodochody slibuje, že už za tři roky pošle do vzduchu nový stroj L-39NG. Oproti předchozím verzím má být lehčí, má mít delší dolet díky palivovým nádržím v křídlech a má mít také řadu dalších moderních prvků. Firma s ním chce prorazit nejen na trzích, kde boduje se staršími typy, ale také v Evropské unii. Projekt L-39NG by měla podpořit Česká exportní banka, se kterou Aero podepsalo dohodu o spolupráci.
Za prodej bitevníků L-159 do Iráku by měl stát dostat 750 milionů korun, což je zlomek pořizovací částky. Dohodlo se na tom ministerstvo obrany s firmou Aero Vodochody, která obchod zprostředkuje. Jakmile vláda dohodu posvětí, Irák ještě musí složit garanci plateb.
Ministerstvo obrany se domluvilo s Aerem Vodochody na ceně, za kterou Irák získá bitevníky L-159. Jedná se o jedenáct zakonzervovaných a čtyři provozované stroje.
Aero Vodochody podepsalo s americkou firmou Draken International smlouvu o prodeji až 28 letadel L-159 z armádních zásob. Společnost Aero Vodochody, která se již v pondělí na prodeji dohodla s českým ministerstvem obrany, to dnes oznámila v tiskové zprávě.
Na veletrhu v anglickém Farnborough dnes oficiálně stvrdí první zahraniční prodej českých bitevníků L-159. 14 letadel získá soukromá americká firma Draken, která má navíc opci na nákup dalších 14 strojů, za několika stovek milionů dolarů, což je zlomek jejich pořizovací ceny. Prodej nepotřebných letounů české armády dojednal coby zprostředkovatel jejich výrobce, společnost Aero Vodochody. Ta dnes na prestižním veletrhu představí taky nástupce legendárního cvičného letounu L-39 Albatros.