Americké tajné služby očekávají útok Íránu na Izrael v reakci na nálet na íránský konzulát v Damašku. Na hrozbu konfliktu reagují i některé aerolinky, německá Lufthansa zrušila lety do Teheránu.
Finská letecká společnost Finnair doufá, že se jí lépe podaří určit vzletovou hmotnost svých letadel. Ačkoli je vážení dobrovolné, vyvolal požadavek na sociálních sítích vlnu odporu.
Zatím není jasné, jak by mělo pravidlo pro modlení pilotů za letu vypadat, ani kdy by mělo být zavedeno. O takové možnosti totiž minulý měsíc hovořil pouze na sociální síti manažer Turkish Airlines.
Francouzi při zavádění opatření vycházeli z dat, podle kterých letecké spoje na krátké vzdálenosti mají v průměru na jednoho cestujícího 77krát vyšší emise oxidu uhličitého než běžné vlakové spojení.
Podle analýzy, kterou vypracoval britský letecký sektor, se ceny letenek budou zvyšovat minimálně o 10 až 20 procent, a to už v nejbližších letech. Lidi od cestování to ale zřejmě neodradí.
Skoro všechna německá letiště se se začátkem turistické sezony potýkají s akutním nedostatkem zaměstnanců. Cestující, tak na letištích čekají i hodiny. Podobné problémy, ale trápí nejen Německo.
Česko zakáže od páteční půlnoci přílety a odlety ruských aerolinek na tuzemská letiště, řekl ministr dopravy Kupka. Polsko jim uzavřelo svůj vzdušný prostor.
Spuštění aerolinky chorvatského podnikatele Kešimira Budinského nabírá na zpoždění. První let je v tuto chvíli naplánovaný na březen příštího roku, píše deník E15. Více si přečtěte ve výběru z médií.
Bouře může zasáhnout kolem 75 až 80 milionů lidí a přinést až 60 centimetrů sněhu. Kvůli nepříznivému počasí zrušily aerolinky jen během soboty více než 3300 letů.
Podle mluvčího se společnost musela vypořádat s náhlými změnami, kdy byly na poslední chvíli upravované regulace či povolení k letu. Tálibán také nařídil snížit cen letenek na úroveň před pádem vlády.
Deník E15 píše o sporech českého vyhledávače letenek Kiwi.com s aerolinkami. A Český hydrometeorologický ústav začal podle Mf Dnes vydávat neoficiální mapu možného růstu hub. Více ve výběru z médií.
Smartwings a ČSA jsou součástí letecké skupiny Smartwings Group. Soud návrhu Smartwings vyhověl, protože je podle jeho odůvodnění spolupráce obou firem z jedné letecké skupiny pro obě přínosná.
Hamás vyslal rakety k Ramonovu mezinárodnímu letišti, kam kam Izrael kvůli ostřelování Tel Avivu odklonil lety z Ben Gurionova letiště. Raketa podle izraelského serveru dopadla poblíž města Eljat.
V pátek vyprší moratorium, které společnost chránilo před věřiteli. Dluh společnosti činí kolem 6,65 miliardy korun, z toho většina je po splatnosti. Vyjádření Smartwings redakce shání.
Mimořádné moratorium platí na maximálně tři měsíce, lze ho ještě za mimořádných okolností o čtvrt roku prodloužit. Během moratoria nelze vyhlásit na firmy úpadek.
„Každá letecká společnost má jiné individuální podmínky a lhůty, ne vždy jsou ale v souladu s českou legislativou nebo s vyjádřením Evropské komise,“ vysvětlil advokát Jakub Kadlec.
Krize ovlivnila i chování zákazníků, kteří nyní kupují letenky s mnohem menším předstihem než dříve, protože se obávají dalšího vývoje koronavirové situace.
Aerolinky budou na trase mezi Bratislavou a Splitem létat dvakrát týdně s letadlem s kapacitou 189 cestujících. Cena jednosměrné letenky začne na 69 eurech (1840 korun).
Piloti, kteří dokončí výcvik a získají pilotní průkaz, v současnosti nemají vyhráno. Práci nejspíš neseženou. Třeba česká Smartwings Group oznámila na konci června, že propustí až 600 lidí.
Poptávka po letecké dopravě začíná opět stoupat. Letos ale návrat k předkrizovým číslům čekat nemáme, říká ve Dvaceti minutách Radiožurnálu zakladatel vyhledávače letenek Kiwi.com Oliver Dlouhý.
V minulých týdnech česká letecká společnost Smartwings prohlásila, že potřebuje pomoc od státu, a to formou půjčky nebo garance za komerční úvěr. Ministerstvo dopravy uvedlo, že se o tom stále jedná.
Navzdory očekávané státní pomoci plánuje firma rozsáhlou restrukturalizaci. Ve středu to po předložení hospodářských výsledků uvedl šéf firmy Carsten Spohr.
Nejméně 12 zemí Evropské unie podle Vestagerové v tuto chvíli porušuje unijní právo na ochranu spotřebitele, když aerolinkám umožňují nabízet poukázky místo hotovosti.