agresivita

agresivita v textech na iROZHLASU

O agresivitě

Praha/Brusel| |Kateřina Šafaříková |Komentáře |Komentář

Máme tu několik generací Čechů a Češek, které surovost považují za standardní nástroj komunikace. Ta každodenní agresivita, kterou nezachytí mezinárodní srovnání ani tvrdá data, v nás prostě je.

|Petra Benešová, kov |Regiony

Agresivní předškolák je problém. Praha 4 chce pomoc od školského ombudsmana

Jedno agresivní dítě může ostatním chlapcům a dívkám změnit pobyt ve školce takřka v peklo. Předškolní zařízení však mají jen málo nástrojů, s nimiž by dokázala situaci řešit, obzvlášť když rodiče nezvladatelného potomka s učiteli nespolupracují. S takovou situací se potýká i jedna pražská školka. Úřad Prahy 4, který zařízení zřizuje, se kvůli problému obrátil na školského ombudsmana i na poslance.

Klienti úřadů práce jsou stále agresivnější, peníze na zabezpečení poboček nejsou

|Evelyna Kulíšková |Zprávy z domova

Kopání do židlí, shazování počítačů ze stolů a nepublikovatelné nadávky. S takovým chováním neúspěšných žadatelů o sociální dávky se setkávají pracovníci úřadů práce pravidelně. V posledních měsících ale jejich obavy rostou. Útočníci jsou stále agresivnější. Řada zaměstnanců proto zvažuje, že z úřadu odejde.

|Romana Lehmannová |Regiony

Agresivita v českobudějovické MHD roste. Černí pasažéři napadají revizory i řidiče

Napadení revizorů v městské hromadné dopravě v Českých Budějovicích přibývá. Na začátku tohoto týdne mířil černý pasažér na revizora plynovou pistolí, v pátek cestující zranil kontrolora tak, že skončil v nemocnici. Od nového roku se napadení dočkali i dva řidiči. Sami revizoři mluví o tom, že agresivita cestujících je čím dál častější.

|Klára Bílá, Marína Dvořáková, Simona Bartošová |Zprávy z domova

Mezi dětmi všeho věku přibývá agresivity. Učitelé jsou bezradní

Vztahy mezi školáky se v posledních letech zhoršily. Děti jsou na sebe vzájemně zlé a vulgární. Učitelé nevědí, co s tím. Ukázal to výzkum Karlovy univerzity. Zpracovala ho Dana Moree z fakulty humanitních studií a uvádí v něm, že učitelé i rodiče cítí nejistotu, k čemu mají děti vlastně vést.