Americké ministerstvo spravedlnosti připravilo návrh, kterým chce potrestat technologickou společnost Alphabet postavenou kolem vyhledavače Google. Za monopolní chování.
Evropská komise dala firmě pokutu v roce 2017 za to, že Google využíval svou vlastní službu pro srovnávání cen k získání nekalé výhody proti menším evropským konkurentům.
Studie zveřejněná Evropskou komisí tvrdí, že sociální média nedokázala zabránit šíření ruské propagandy. Novinář Petr Koubský upozorňuje na limity, na které demokracie při tomto boji naráží.
Ruská součást Googlu minulý týden oznámila, že plánuje vyhlásit bankrot. Ruské úřady firmě už dříve obstavily bankovní účet, Google tak nemůže platit mimo jiné zaměstnancům ani svým dodavatelům.
Google Mapy měly odtajnit ruskou vojenskou strategickou infrastrukturu. S informací přišly ukrajinské ozbrojené síly. A zpráva obletěla světová i česká média. Společnost to ale záhy popřela.
Kanál ruské Dumy byl „zrušen kvůli porušení smluvních podmínek YouTube“. Moskva už dříve zakázala přístup na populární sociální sítě Facebook, Twitter nebo Instagram.
Badatelé vzali v potaz emise z vlastních aktivit firem, z využitých energií a také z aktivit v dodavatelských a nákupních řetězcích. To podle nich vypovídá o celkové uhlíkové stopě dané firmy.
Zjištění komise je dalším neúspěchem Googlu v Indii, kde čelí několika případům antimonopolního vyšetřování. Firmu také vyšetřují v Evropě, USA a dalších zemích.
Čistý zisk firmy Alphabet, která je majitelem vyhledávače Google, se více než zdvojnásobil na 18,5 miliardy USD (402,4 miliardy Kč). Růst čistého zisku oznámila i společnost Microsoft.
„Rozhodnutí pokutovat Google má zvláštní význam, protože jde o první rozhodnutí na světě zaměřené na složité algoritmické aukční procesy, na které online reklama spoléhá,“ uvedly úřady.
Operační systém Android sestává z milionů řádek zdrojového kódu. Google v něm ovšem využil i 11 330 řádek kódu a organizaci, které jsou součástí platformy Java, jejímž majitelem je Oracle.
Teď při vybírání nejvýhodnější trasy zohledňuje aplikace faktory jako jsou délka trasy či hustota dopravy. A řidič si pak může vybrat, jestli dá přednost trase, která je kratší, nebo rychlejší.