Automobilový průmysl je dlouhodobě hlavním motorem slovenské ekonomiky. Kromě JLR a Volkswagenu montují vozidla na Slovensku také automobilky Kia a Stellantis.
Investice Volkswagenu je také vnímána jako odpověď na plánovaný závod americké firmy Tesla. Její šéf Elon Musk nedávno oznámil, že nový závod u Berlína bude největší továrnou na baterie na světě.
Důvodem lepšího vývoje v poslední době je hlavně automobilový segment. „Snaží se alespoň částečně dohonit jarní výpadek ve výrobě,“ podotkl Matějka. V říjnu se výroba meziročně zvýšila o 14 procent.
V pondělním českém tisku se dočtete, že brexit bez dohody by mohl negativně ovlivnit český automobilový průmysl. Česko každoročně vyveze do Velké Británie přes 150 tisíc osobních aut, píše deník E15.
V deníku Právo si můžete přečíst, že se kvůli pandemii některým dodavatelům autodílů ještě nepodařilo obnovit výrobu a Hospodářské noviny píší o dvoumiliardové ztrátě a propouštění v Českých drahách.
Vila uprchlého Radovana Krejčíře je opět na prodej. Píše deník E15. A úředníci zabavili od začátku letošního roku přes 550 padělaných bankovek a mincí, informuje Právo. Více ve výběru z médií.
Společnosti se na fúzi v hodnotě 50 miliard USD (1,2 bilionu Kč) dohodly v prosinci 2019. Dokončena by měla být v prvním čtvrtletí 2021, poté začne firma používat nový název.
Pořadatele slavného autosalonu v Ženevě čeká delší přestávka, než předpokládali. Automobilový svátek letos museli zrušit kvůli pandemii koronaviru a doufali, že se uskuteční příští rok.
Podle automobilového svazu CCFA se v březnu kvůli koronaviru a opatřením proti jeho šíření prodej nových osobních automobilů ve Francii meziročně propadl o 72 procent, v dubnu o 88,8 procenta.
Škoda Auto vyrobila 218 374 automobilů, nošovický Hyundai snížil produkci na 65 890 aut a společný kolínský závod Toyoty, Peugeotu a Citroënu TPCA vyrobil 53 233 vozů.
Automobilka Tatra jako jedna z mála zůstává v plném provozu. Zatím neplánuje jakékoliv omezení provozu kvůli pandemii. Výrobu odstavily Škoda Auto a TCPA a od pondělí se přidá Hyundai.
Na snížení množství vypouštěného oxidu uhličitého se shodly země Evropské unie. Do pěti let proto musí automobilky snížit emise u všech nově vyrobených aut o třetinu, do deseti let pak na polovinu.
Nový automobilový gigant by měl ročně dodávat na trh 8,7 milionu vozů. Větší budou pouze německý Volkswagen, japonská Toyota a francouzsko-japonská skupina Renault-Nissan.
Letošní červenec měl o dva pracovní dny více než loňský. Po očištění tak byla průmyslová produkce meziročně vyšší pouze o 0,1 procenta. K růstu nejvíce přispěla výroba aut a elektrických zařízení.
Indický svaz výrobců automobilových součástek uvedl, že nyní odvětví zažívá recesi. Automobilový průmysl se na celkovém hrubém domácím produktu Indie podílí více než sedmi procenty.
Peking v rámci odvetných opatření za americká cla v červenci zavedl na vozy vyráběné v USA mimořádné clo ve výši 25 procent, takže celkový tarif dosáhl 40 procent.
Většina zemí EU v září zaznamenala dvouciferný procentní pokles, včetně pěti hlavních trhů. Prodej v Německu se snížil o 30,5 procenta, ve Francii o 12,5 procenta a v Itálii o více než 25 procent.
Výsledkem takové dohody mohlo být, že spotřebitelům byla odepřena možnost koupit si méně znečišťující auta, přestože tuto technologii měli výrobci k dispozici.
Brýle pro virtuální realitu mají čím dál lepší rozlišení. Častěji je proto využívají technologické firmy. S jejich pomocí se vyvíjejí letadla nebo auta a slouží i jako simulátor pro dopravní piloty.
V Praze se koná mezinárodní konference visegrádských zemí o budoucnosti automobilového průmyslu. Hlavním tématem je projednávaný návrh EK, který má regulovat emise oxidu uhličitého po roce 2020.
Francouzský výrobce automobilů Renault a jeho japonský partner Nissan jednají o úplném sloučení. Rozhovory podle zdrojů trvají již několik měsíců, není však jisté, zda se podaří dosáhnout dohody.
Češi loni nakoupili rekordních více než 270 tisíc nových osobních aut. Aby s přibývajícími auty nerostlo i množství škodlivin v ovzduší, od začátku letošního září se znovu zpřísní emisní norma Euro.
Podle právníka Ralfa Stolla, který vede několik procesů s Volkswagen, je zájem gigantický. Poté, co soudci v Lipsku připustili zákaz dieselu, obrací se na právní kancelář s dotazem až 200 lidí denně.