automobilový průmysl

Nejnovější zprávy

| ČTK |Ekonomika

Šéf Volkswagenu: Spojenectví s Fiatem nevylučujeme, teď ale nemáme žádné kontakty

Generální ředitel německé automobilové skupiny Volkswagen Matthias Müller nevyloučil jednání se šéfem italsko-americké skupiny Fiat Chrysler Sergiem Marchionnem o možném spojení. Volkswagen bude mít po rozšíření francouzské PSA Group o evropskou divizi americké GM v Evropě ostřejší konkurenci v době, kdy má jeho vlajková značka stále problémy kvůli předloňskému emisnímu skandálu.

| ČTK |Ekonomika

V Rusku vznikne první továrna na výrobu mercedesů. Daimler zainvestuje 250 milionů eur

Německý koncern Daimler postaví svou první továrnu na výrobu osobních aut v Rusku. Nový závod nedaleko Moskvy by měl zahájit výrobu v roce 2019, uvedla v úterý firma. Do projektu investuje přes 250 milionů eur, tedy asi 6,8 miliardy korun. Podle agentury Reuters jde o první novou investici, jakou kdy velká západní automobilka učinila v Rusku od zavedení protiruských sankcí.

|Jiří Hošek |Ekonomika

Britské automobilky se kvůli brexitu bojí 'pádu z útesu'. Klíčový je volný obchod s EU, tvrdí

Automobilky ve Velké Británii loni navzdory unijnímu referendu a jeho dopadům vyrobily nejvíc vozů za posledních 17 let. Celý průmyslové odvětví věří, že se mu bude dařit i nadále a při jednáních o brexitu se mu dostane „zvláštního zacházení“. Generální ředitel britského Svazu výrobců a prodejců aut Mike Hawes ale v rozhovoru pro Český rozhlas přiznal, že se automobilky radši připravují i na krajně negativní variantu. Ta by nastala tehdy, kdyby na konci rozhovorů o brexitu nebyla k dispozici ani velká dohoda s EU, ani dohoda provizorní.

|Viktor Daněk |Ekonomika

Volkswagen omezí výrobu. Kvůli sporům s dodavateli nemá díly pro Golf, mohl by je ale zabavit

Německý koncern Volkswagen musí ve své domovské továrně ve Wolfsburgu přerušit výrobu vozů řady Golf. Kvůli sporům s dodavateli chybí automobilce díly. Zasáhnout by to mohlo až 10 tisíc zaměstnanců závodu. Problémy mají také menší továrny v dalších německých městech. Volkswagen by ale mohl podle soudu díly od dodavatelů zabavit.

| ČRo, Marie Machytková |Zprávy ze světa

Německo bude dotovat nákup aut na elektrický pohon

Německá vláda chce podpořit řidiče v nákupu aut na elektrický pohon. Při pořizování nového auta tak mohou lidé dostat prémii v přepočtu až 108 tisíc korun. V noci na dnešek se na tom dohodli členové vlády se zástupci automobilového průmyslu.

|Eva Kézrová, Anna Kottová |Zprávy z domova

Měření emisí se provádí za přesně stanovených podmínek. Důležitá je teplota i vlhkost vzduchu

Během testování množství emisí auto většinu času stojí na místě a nic se s ním neděje. Měření se totiž musí provádět za přesně stanovených podmínek jako je teplota a vlhkost vzduchu. Reportérka Českého rozhlasu Eva Kézrová se na testování emisí byla podívat v nezávislé zkušebně TÜV-SÜD v Roztokách u Prahy.

| ČTK, Pavel Polák, Michaela Vydrová, Michaela Široká |Ekonomika

Volkswagen by měl začít svolávat vozy do servisů v lednu, řekl šéf automobilky

Německá automobilka Volkswagen by měla začít svolávat vozy s naftovým motorem, kterých se týká emisní skandál, do servisů v lednu. Opravy vozů by měly být dokončené do konce příštího roku. Řekl to v rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeinen Zeitung generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller.

|Jiří Hošek |Ekonomika

Británie bude přeměřovat emise u aut. A nejen u těch od Volkswagenu

Britská vláda chce využít skandálu kolem automobilky Volkswagen a zjistit, jestli s emisemi nepodvádějí také další značky. Ministerstvo dopravy nařídilo porovnat nové laboratorní testy uvolňovaných zplodin s hodnotami naměřenými v silničním provozu. Špatnou zprávou pro německou automobilku jsou pak žaloby, které chystají jak majitelé, tak prodejci VW. Ve Spojeném království má naftové motory asi polovina prodaných aut.