Tesla kombinuje odbytová čísla za své dražší elektromobily Model S a X a levnější Model 3 a Y. Firma ve svých zprávách neuvádí samostatně prodej a výrobu aut za jednotlivé regiony.
V České republice se v říjnu podle ACEA prodalo meziročně o 24,7 procenta méně nových aut, celkem 12 670. Nejhůře na tom byla Škoda Auto, které prodej v unii meziročně klesl o 50,2 procenta.
„Řadě dalších odvětví zpracovatelského průmyslu se i nadále relativně daří a jejich výroba je na vzestupu,“ uvedl Radek Matějka z Českého statistického úřadu.
Za poklesem prodejů v podzimních měsících stojí především výpadky dodávek vozů kvůli nedostatku čipů a dalších součástek spolu s váznoucí logistikou, uvedl Svaz dovozců aut.
Bilionovou hranici doposud ve Spojených státech pokořilo pouze několik veřejně obchodovaných společností. Jako první z nich se nad tuto hranici dostala technologická firma Apple, a to v roce 2018.
Německé kovodělné sdružení očekává, že zásoby pro Evropu budou vykoupené v řádu několika týdnů. Hliníkové slitiny jsou důležité hlavně pro elektromobily, protože se díky nim výrazně snižuje váha auta.
Automobilky se potýkají s dlouhodobým nedostatkem čipů potřebných k výrobě aut, což zpožďuje dodávky nových vozů. Kvůli dlouhým dodacím lhůtám si tak někteří Češi raději pořizují mladší ojetiny.
Německo, kde má automobilový průmysl velmi silné zastoupení, je nyní na začátku druhé vlny přerušování výroby v důsledku nedostatku čipů. Například Opel jednu ze svých továren otevře až v lednu.
Z programu Antivirus se proplácely výdělky v zavřených provozech i náhrady mezd lidem v karanténě či firmám s výpadkem poptávky, surovin a personálu kvůli covidu.
„Myslím si, že to bude dlouhodobý problém, který se bude muset vyřešit některými novými kapacitami. Musí se postavit nové továrny,“ řekl Radiožurnálu předseda odborů Škody Auto Jaroslav Povšík.
Desetitisíce lidí, kteří nebudou moct chodit do práce, by podle dřívějšího vyjádření zástupce odborů KOVO Jaroslava Povšíka měli pobírat 85 procent mzdy. Dá se ale čekat, že tohle číslo ještě klesne.
Podle Škody může za nedostatek polovodičů snížení produkce výrobců v Asii, a to kvůli pandemii koronaviru.
Naposledy stály výrobní linky v týdnu od 27. září.
Už tuto neděli čekají parlamentní volby také Německo. Vedle otázky, kdo bude nástupcem Angely Merkelové, teď Němce zajímá hlavně boj se změnami klimatu.
Jedničce na trhu Škodě Auto se podle mluvčího pro Českou republiku Pavla Jíny kvůli výpadkům v dodávkách dílů nedaří dokončovat vozy a dodací lhůty se kvůli tomu prodlužují
Od počátku roku se v Německu prodalo přes 1,6 milionu osobních vozů, to je meziroční nárůst o 6,7 procenta. Nejvíce prodaných aut, konkrétně 65,1 procenta, bylo tradičně pro služební účely.
Ještě nedávno to vypadalo, že auta na stlačený zemní plyn CNG mají před sebou zářivou budoucnost. Přísné emisní normy ovšem nabídku aut na stlačený zemní plyn výrazně snižují.
Kdy se definitivně rozloučíme s auty se spalovacími motory? Jak zpřísnění klimatických cílů vyhlášené Evropskou komisí ovlivní automobilový průmysl? Máme se povinného snižování emisí bát?
Toyota, která poskytuje finanční dary republikánům i demokratům, chce tímto krokem bránit akcionáře, kteří se vymezovali vůči přispívání republikánům zpochybňujících Bidenovo vítězství.
Nehoda se stala v době, kdy se kvůli několika nehodám zvýšila pozornost vůči systému poloautomatického řízení americké automobilky. Americké silniční úřady prošetřují několik desítek nehod vozů Tesla.
Automobilový průmysl je dlouhodobě hlavním motorem slovenské ekonomiky. Kromě JLR a Volkswagenu montují vozidla na Slovensku také automobilky Kia a Stellantis.
Od začátku roku vstoupilo podle deníku E15 na burzu 600 firem, to je historicky nejvíce během prvního čtvrtletí. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Skupina v čele s Dánskem a Nizozemskem si přeje, aby se automobilový průmysl sladil s ambiciózní unijní klimatickou politikou, napsala agentura Reuters.