autoprůmysl

autoprůmysl v textech na iROZHLASU

Německo jako stabilní jádro Evropy? Nic jistého

Berlín| |Pavel Polák |Komentáře |Komentář

Na Německo jsme si zvykli pohlížet jako na ekonomicky silnou zemi uprostřed Evropy. Spoléhat se, že to tak zůstane, je ale naivní. Spolkovou republiku čekají předprogramované krize, které přijdou.

|Roman Chlupatý, Lenka Rafaelová |Ekonomika

Ferrari představilo prototyp s hybridním motorem

Probíhající autosalón ve švýcarské Ženevě potvrzuje revoluci, kterou sektor výrobců vozů prochází. Většina z nich totiž představuje auta s alternativním pohonem. Platí to i o Ferrari, které včera nabídlo veřejnosti prototyp s hybridním motorem.

|Martin Křížek, Jan Piroch |Ekonomika

Škoda Auto plánuje výrobu nového typu automobilu

Škoda Auto se chystá vyrábět nový typ vozu. Měl by se jmenovat A Entry a podle týdeníku Škodovácký odborář bude jeho největší předností nízká cena, údajně pod 300 tisíc korun. Jeho přesnou podobu i další vlastnosti, včetně ceny, ale automobilka zatím tají. Podle spekulací by se měl vyrábět v závodu ve Vrchlabí a má se podobat modelu Octavia.

|Roman Chlupatý, Lenka Rafaelová |Ekonomika

Prodeje aut se v Německu propadly o 4 procenta

Prodeje aut v Německu v lednu zkolabovaly. Podle Svazu mezinárodních výrobců automobilů se propadly o 4 procenta na 181 000 vozů a dostaly se tak na nejnižší úroveň od roku 1990. Zájem o nové vozy přitom oslabil už v prosinci a to zejména kvůli odeznívajícím účinkům šrotovného.

|Jan Herget, Jan Piroch |Ekonomika

Prodej nových automobilů klesl kvůli krizi o desítky procent

Jedním z odvětví, které loni nejvíc postihla hospodářská krize, byl automobilový průmysl. Projevilo se to především v poklesu prodeje. Produkci automobilů se následně snažily podpořit také různé vládní programy, jako třeba šrotovné v Německu. To příznivě ovlivnilo i produkci v Mladoboleslavské Škodovce, která loni zaznamenala pokles jen o 2,6 procenta.

Budoucností automobilového průmyslu jsou čínské trhy

|Lenka Buriánková, Lenka Rafaelová |Ekonomika

Ekonomická krize dolehla letos i na automobilový průmysl. Výroba v Evropské unii se propadla více než o pětinu, v Americe byla situace ještě horší. Vlády některých zemí se snažily prodej aut rozhýbat a zavedly šrotovné, daňové úlevy či další různé pobídky.

|Tomáš Pavlíček, Lenka Rafaelová |Ekonomika

České automobilky měly i přes krizi úspěšný rok

V letošním roce vyvrcholila ekonomická krize. Přesto se některým společnostem, především v automobilovému průmyslu, poměrně dařilo. Například české automobilky prodaly letos nejvíc osobních aut v historii. Podle informací Hospodářských novin automobilky Škoda Auto, TPCA Kolín a Hyundai Nošovice prodaly celkem zhruba jeden milion a 125 tisíc kusů.

|Robert Mikoláš, Lenka Rafaelová |Ekonomika

Čína se stává největším automobilovým trhem na světě

V Číně se letos prodá nejvíce aut na světě, až 13 milionů. Čína tak předstihne Spojené státy a stane se největším automobilovým trhem. Prudký nárůst umožňuje velká domácí poptávka i státní podpora. Na druhé straně ale Peking přiznává, že export vozů vyrobených v Číně je stále negativně ovlivněn dopady finanční a hospodářské krize.

| Rádio Česko, Lenka Rafaelová |Ekonomika

Česko chce prověřit státní pomoc pro Opel

Česko vystoupilo na ochranu svého automobilového průmyslu a žádá prošetření státní pomoci pro německou automobilku Opel. Ministr průmyslu a obchodu Vladimír Tošovský žádá o prověření miliardové podpory v dopise Evropskou komisi. Napsal to deník E15.