autosalon

|Jan Říha |Technologie

Konec spalovacích motorů je daleko, ukazuje autosalon v Ženevě. Budoucností je ale vodík, tvrdí expert

Kauza Dieselgate s falšováním emisí naftových vozů koncernu Volkswagen odstartovala debaty, kdy skončí v autech klasické spalovací motory a jaké pohony by je mohly plnohodnotně nahradit. 87. ročník světového autosalonu v Ženevě, kde mají jasnou převahu auta s benzínovým nebo naftovým motorem, naznačuje, že jejich konec je ještě daleko.

Počítače, čidla, kamery. Automobilová budoucnost se představuje v Ženevě

|Jan Říha, ČRo |Technologie

Odemykání mobilním telefonem, autopilot a kamery místo zpětných zrcátek. To je automobilová budoucnost vzdálená jen pár let. Alespoň podle slov zástupců automobilek na ženevském autosalonu. Premiéru už si v Ženevě odbyl i koncept Škoda Vision S, který se otevírá právě mobilním telefonem a umí sám zaparkovat. A už příští rok se objeví sériová auta, která budou za určitých okolností řídit sama.

|Petr Jansa |Technologie

Autem roku v Evropě je letos Volkswagen Passat

Evropským autem roku je nový Volkswagen Passat. Výsledky prestižní ankety Car Of The Year dnes oznámili v Ženevě, den před zahájením 85. světového autosalonu. Druhý skončil Citroën C4 Cactus a třetí Mercedes Benz třídy C.

|Petr Jansa, Simona Bartošová |Ekonomika

Třetí generace Škody Fabia zlevnila. U dieselových modelů o desítky tisíc

Nová Škoda Fabia třetí generace, která má dnes v Paříži světovou premiéru, bude levnější než její předchůdkyně. V provedení Active s výbavou PLUS (klimatizace, elektrická okna a zrcátka, 6 airbagů, XDS+ a další) bude stát 239 900 korun, což je o 6900 korun méně než u předchozí generace. U dieselových modelů je rozdíl v řádech desítek tisíc korun. Základní cena se pak oproti druhé generaci, i přes vyšší bezpečnostní výbavu, nezměnila - bude 234 900 korun.