Odstrojení jednoho auta trvá zhruba dvě hodiny. Holé konstrukce pak putují na recyklaci do hutí po celé České republice. Za sešrotování auta se nic neplatí, je zdarma.
Spoření na důchod letos ponese víc - píší Lidové noviny. Klon nejdůležitější chmelové odrůdy není v pořádku, upozorňuje týdeník Euro. Více v přehledu tisku Radiožurnálu.
Novelu poslanců ANO velká města vítají, i když s rezervami. Nejkritičtější je Brno. „K výraznému zlepšení nedojde,“ uvedl tiskový mluvčí. Podle kanceláře ombudsmanky přitom žádná novela není potřebná.
„Zákon by umožnil šrotovat čtyři roky stará auta, která jsou technicky v dobrém stavu,“ uvedl na tiskové konferenci ministr spravedlnosti. Menšinová vláda ANO a ČSSD tak ve sněmovně novelu odmítne.
„My nemáme problém zaplatit likvidaci vraku. Přibude parkovací místo, nám to finančně nevadí. To není problém, problém je v legislativě,“ řekl pro server iROZHLAS.cz mluvčí Prahy 10.
Najít večer v Praze místo na parkování je často nadlidský úkol. Navíc některá z těchto míst zabírají auta, která na první pohled vypadají, že s nimi léta nikdo nejel. Místním tato vozidla vadí.
V příhraničních oblastech přibývá případů, kdy němečtí řidiči nechávají vraky svých aut na ulicích českých měst. Ke starým zrezivělým autům se pak nikdo nehlásí.
Odpadávání nárazníků během jízdy, skřípění plechů při kolizích a diváci nadšení z jakéhokoli střetu závodníků. Takový byl letošní ročník demoličního závodu autovraků, který se o víkendu konal na autodromu v Sosnové u České Lípy. Přihlásily se do něj dvě stovky závodníků.
Ústavní soud rozhodl, že město Holýšov na Domažlicku překročilo při schvalování vyhlášky o čistotě a ochraně životního prostředí své kompetence. Vyhláška zakazovala parkování autovraků na veřejných prostranstvích a nutila jejich majitele k podpisu smlouvy s městem o odstranění vozidel.
Vraky vozidel dnes zaměstnají Ústavní soud, který rozhodne spor mezi Ministerstvem vnitra a městem Holýšov. Jeho zastupitelé schválili vyhlášku, která mimo jiné zakazuje na veřejném prostranství parkovat a odstavovat vozidla bez poznávací značky. Spor se táhne pátým rokem.