Snížení rychlosti v opravovaném úseku by podle analýz mohlo dopravu zklidnit a snížit riziko nehod. Ty se podle dřívějších měření ČVUT stávají na Barrandovském mostě každé tři dny.
Jaké jsou zprávy z Barrandovského mostu a okolí? A jak si Praha pojistila, aby byla první fáze oprav dokončená včas? Na to odpovídá pražský primátor Zdeněk Hřib z Pirátů.
Odstartovala rekonstrukce nejvytíženějšího pražského dopravního uzlu – Barrandovského mostu. Silničáři nyní frézují vozovku na opravované části stavby, ve středu začnou bourat jeden z nájezdů na most.
V pondělí začnou dělníci na mostě odstraňovat nynější povrch v pravém jízdním pruhu ve směru do Braníku a rovněž ho odfrézují na nájezdové rampě ze Strakonické ulice na most.
Most z roku 1983 je součástí městského okruhu a denně jej přejede na 140 000 aut. Dosud nebyl opravován. Letos práce potrvají 110 dní a vyjdou na 594,5 milionu korun.
„Občas to připodobňuji k tomu, že když byly v Praze velké povodně, tak doprava dostala z ničeho nic neplánovaný zásah, a přesto si lidé poradili,“ přibližuje v rozhovoru analytik Petr Kumpošt.
„Po dobu rekonstrukce Barrandovského mostu se na placené úseky objízdných tras bude vztahovat výjimka,“ uvedla pro iROZHLAS.cz Barbora Lišková, mluvčí Technické správy komunikací.
Oprava pražského Barrandovského mostu odstartuje v pondělí 16. května. Řidiči se připravují na dopravní komplikace, které budou rekonstrukci provázet. Kudy povedou hlavní a vedlejší objízdné trasy?
Silničáři zprovoznili sjezd ve směru od letiště na dálnici D1 a nájezd ve směru od D1 na letiště, což uleví při uzavírce Břežanského údolí a taky omezeních na Barrandovském mostě.
První fáze prací na pražské klíčové dopravní stavbě začne 16. května, potrvá 110 dní a pro město ji provede firma Porr za 594,5 milionu korun. Řidiči budou muset využít objízdné trasy.
První fáze prací na pražské klíčové dopravní stavbě potrvá 110 dní, pro město ji provede firma Porr za 594,5 milionu Kč. Celková rekonstrukce mostu potrvá několik let.
Loni Technická správy komunikací opravila spodní části konstrukce, k čemuž nebylo nutné dopravu omezovat. Od letoška po čtyři stavební sezony budou dělníci pracovat na vrchní části.
Při opravách nebude most uzavřen. Provoz bude omezen vždy v jednom ze čtyř pruhů v každém směru. Po nejvytíženější dopravní stavbě v Česku projede denně víc než 140 tisíc aut
Praha plánuje příští rok zahájit stavbu nové linky metra D z Pankráce do Písnice. Začít by měla i plánovaná dostavba a rekonstrukce Průmyslového paláce nebo druhá část opravy Barrandovského mostu.
V Praze stráví v kolonách řidiči kvůli opravám o dvacet minut více. ČVUT představila drona na hašení požáru. To a více se dozvíte ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Omluvte se a rezignujte, vyzval pražského primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) v úterý v otevřeném dopise prezident Miloš Zeman. Vadí mu doprava v hlavním městě.
Most je ve špatném stavu, zatéká do jeho konstrukce a je třeba opravit povrch i konstrukci. Vybudován byl v letech 1978–1988, denně po něm projede 144 000 aut.
O druhou příčku nejvytíženějších komunikací se dělí Jižní spojka v úseku mezi ulicemi 5. května a Vídeňskou a Strakonická ulice od Dobříšské k Barrandovskému mostu.
„Nemá smysl, aby město utratilo 14 miliard korun za stavbu v podobě, která může způsobit kolaps dopravy na městském okruhu,“ uvedl Milan Kostohryz z Iniciativy za zlepšení Radlické radiály.
Silničáři by letos měli pracovat na desítkách mostů v Praze. Kromě těch velkých přes Vltavu také třeba na mostu v ulici K Barrandovu nebo na Zlíchovském mostě.
Stavěl se deset let a stál přes půl druhé miliardy. Už dávno se přitom nejmenuje po bývalém komunistickém prezidentovi, ale po nedaleké čtvrti nad levým břehem Vltavy.
Zastupitelé hlavního města rozhodli o změně územního plánu pro stavbu provizorní lávky v Troji. Zastupitelé rovněž oznámili vypsání zakázky na vybudování nové lávky přes Berounku v Radotíně.
Pražské mosty neovlivňují jen českou komunální politiku. Jeden z nich o víkendu zasáhl i do ostrého startu kampaně před podzimní volbou primátora polské metropole.