Muž se minulou středu dostal na střechu domu ve Vratislavově ulici. Dolů házel betonové kryty vymetacích otvorů komínů. Kolem domu během té doby prošlo asi 20 lidí, včetně dvou žen s kočárky.
František Polák vymyslel, jak štěrk v betonu nahradit stavební sutí. Beton z recyklovaných materiálů znamená jak úsporu vstupních nákladů, tak také větší ohleduplnost k životnímu prostředí.
Ačkoli budova může na první pohled působit nezajímavě, její hodnota je podle poroty v tom, že skvěle plní svou funkci – reprezentuje firmu, která distribuuje a vyrábí betonové směsi.
Pražský magistrát v pondělí 8. ledna odstraní betonové zátarasy z Václavského náměstí a z náměstí Republiky. Zábrany Praha na náměstích umístila na začátku adventu z bezpečnostních důvodů.
Protiteroristické betonové zátarasy, které se používají v Německu, nezajistí dostatečnou ochranu před najíždějícím kamionem. V Neumünsteru to prokázala dvojnásobná zkouška testovací společnosti Dekra, kterou si u ní objednala německá televize MDR.
Veřejná prostranství a budovy by před útoky nákladními auty mohly ochránit speciálně zkonstruované lavičky, květináče nebo odpadkové koše z vysokohodnotného betonu. Vyplývá to z výzkumu Fakulty ženijních technologií brněnské Univerzity Obrany a pražského ČVUT.
Dělníci pokračují ve stabilizování svahu u Prackovic nad Labem. Zatím se jezdí jen po levém mostě. Ředitelství silnic a dálnic ale slibuje, že do měsíce se bude jezdit po obou mostech. Dělníci ale budou na svahu pracovat až do jara.
Vědci zkoušejí elektrický beton. Na Nebraské univerzitě ve Spojených státech přidali do běžného betonu trochu oceli a uhlíku a vyrobili tím vodivou směs. Pomoci by mohla například při rozmrazování silnic. Univerzita už jeho funkci vyzkoušela. Vědcům stačilo pouhých dvacet procent vodivé směsi, aby betonem proudil dostatek elektřiny k roztání sněhu a zároveň byl bezpečný na dotek.
Šedivé monotónní paneláky s desítkami bytů patří k tváři snad všech českých měst. Jejich rychlá a relativně levná stavba řešila nedostatek bytů v poválečném Československu. První vznikl ve Zlíně na začátku 50. let. Prvního července 1955, tedy před 60 lety, se v pražských Ďáblicích nájemníci nastěhovali do prvního paneláku postaveného novou technologií.
Nad hotelem Hoffmeister v Chotkově ulici v Praze se z mostu utrhl betonový blok. Panel o velikosti zhruba 5 krát 20 metrů se zastavil na trávě ve svahu. Nikoho nezranil. Majitel hoteli nechal hosty ze dvou pokojů přemístit do přední části budovy.
Důkladného vyčištění areálu ropných lagun se Ostravané možná nedočkají. Ministerstvo financí chce totiž sanaci lagun převzít pod sebe a rozhodně už na ni neposílat žádné miliardy korun navíc. Je tak možné, že část kontaminované zeminy v areálu zůstane a vše se zalije betonem. Takové řešení se ale nelíbí obyvatelům sousedního sídliště ani místním politikům.
Minulý týden stavbaři pustili řidiče na modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Šternovem a Psářemi. Okamžitě poté na pásu směrem na Prahu začaly pracovat mohutné demoliční a stavební stroje. Už čtvrtým dnem se tak okolím dálnice ozývají mohutné rány a zem doslova duní pod nohama.
Jaderná elektrárna Dukovany bude připravená i na velkou živelní katastrofu. Chlazení reaktoru zajistí nezničitelné diesel agregáty usazené na masivní betonové kostce, která odolá i zemětřesení. Cílem je předejít havárii, která postihla japonskou Fukušimu. Právě dnes automíchačky přivezly do dukovanské elektrárny první kubíky betonu.
Pracovníci firmy BP zabetonovali poškozený vrt v Mexickém zálivu. Závěrečná tlaková zkoušky by dnes měla prokázat, že další únik ropy do moře už nehrozí. Ropný vrt, který se zapsal do dějin jako příčina nejhorší ropné havárie v dějinách Spojených států, pak bude prohlášený za uzavřený.
Na severu pásma Gazy byla ještě před pár lety průmyslová zóna, kde bok po boku pracovali Izraelci a Palestinci. Dnes ale z tohoto snu nezůstalo doslova vůbec nic. Palestinci se na továrny vrhli jako kobylky a srovnali je se zemí. Důvodem je recyklace stavebních materiálů, kterých je kvůli izraelské blokádě v Gaze nedostatek.