Podle odhadů indického státního úřadu pro potravinovou bezpečnost (FSSAI) má Indie potenciál do roku 2022 převést na bionaftu 2,2 miliardy litrů v kuchyni použitého oleje.
„Je to zjednodušení a zamezí to lapáliím při změně paliva nebo při nervozitě řidiče, že omylem vzal jinou pistoli,“ poznamenává Václav Loula z České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu.
Pražský Dopravní podnik chce nakoupit bionaftu za téměř jeden a půl miliardy korun. Jde o historicky největší zakázku na nákup tohoto paliva pro městskou dopravu.
Vláda rozhodla, že zachová daňové zvýhodnění nafty pro zemědělce až do roku 2014, výše vratky však klesne. Ze současných 60 procent se v příštím roce sníží na 40.
Jen každý sedmý řidič v Německu tankuje biopalivo E10. Půl roku po uvedení na trh jsou výsledky prodeje benzínu s desetiprocentním obsahem bioetanolu daleko za očekáváním.
Ceny nafty v České republice s největší pravděpodobností vzrostou. Už od soboty se totiž do tohoto paliva bude muset povinně přimíchávat takzvaný metylester z řepky olejné. Podle odhadů to může litr nafty zdražit o 20 až 40 haléřů.
Bionaftu u českých pump v nejbližších měsících nenajdete. Klíčová firma Setuza měla surovinu pro bionaftu podle nových dotačních pravidel začít vyrábět pro domácí trh už od zítřka. Jenže společnost takzvaný řepkový metylester výhodněji vyveze do zahraničí. Česku hrozí soudní spor ve Štrasburku.