bižuterie

bižuterie v textech na iROZHLASU

|Eva Rajlichová |Výtvarné umění

Česká bižuterie je pojem. Vrátit mu ale bývalý lesk je během na dlouhou trať

Bižuterie ve světle reflektorů, tak vypadá netradičně pojatá výstava, kterou chtějí Česká centra přitáhnout pozornost ke kdysi tradiční české výrobě. Právě spojení kvalitních komponentů a zajímavého designu by mohlo nalákat i kupující. České sklo potažmo bižuterie má ve světě stále dobré jméno a sahají po něm renomovaní módní tvůrci. Třeba Karl Lagerfeld nebo Nina Ricci.

|Nikola Bojčev, Eva Malá |Regiony

Severočeská bižuterie vítězí nad čínskou

Zákazníci stále častěji dávají přednost českému sklu, bižuterii a dřevěným hračkám před čínskými výrobky. Potvrzují to podniky i samotní kupující na severu Čech, hlavně v Libereckém kraji. Čína je podle oslovených podnikatelů synonymem pro levné kopie.

|Šárka Škapiková |Regiony

Jablonecké bižuterii se opět daří. Je o ni zájem v tuzemsku i zahraničí

Během zlatých časů bižuterie v minulém století se v Jablonci nad Nisou pořádaly věhlasné veletrhy na výstavišti. Po revoluci se ale do Česka začaly dostávat šperky z východní Asie. Levnému zboží nebyla jablonecká bižuterie schopná konkurovat. A tak to ještě před pár lety vypadalo na totální krach regionálních tradic. Dnes se ale situace opět obrací.

|Šárka Škapiková |Regiony

Výrobci bižuterie na Jablonecku chtějí vrátit staré dobré časy

Made in Jablonec 2013. To je název velké módní přehlídky, která měla ve čtvrtek večer premiéru v Jablonci nad Nisou. Představily se na ní desítky výrobců bižuterie z Jablonecka. Přehlídka má objet celý svět a ukázat lidem na několika kontinentech konkurenceschopnost českého průmyslu a krásné české výrobky. K tomu všemu si chtějí čeští výrobci skla a bižuterie pomoci spojením s velkou nadnárodní společností.

|Šárka Škapiková, mad |Regiony

Do Jablonce nad Nisou láká ženy křehká krása, muže pak vybroušená chuť

Zlaté české ručičky. Mluvívalo se o nich dříve mnohem více než teď. Liberecký kraj se v letošním roce rozhodl s tím něco udělat. Uspořádal velkou kampaň s názvem ‚Křehká krása, vybroušená chuť‘, která upozorňuje na to, že na severu Čech jsou stále zruční skláři, šikovní výrobci bižuterie, a také sládci, kteří umějí vařit chutné pivo. Celoroční kampaň vrcholí o tomto víkendu v Jablonci nad Nisou hned několika akcemi.

|Lenka Šumová, Mariana Zapotilová |Výtvarné umění

Návrháři představili v Jablonci spojení módy a české bižuterie

Na sedmdesát modelů se představilo na tradiční velké přehlídce bižuterie v Jablonci nad Nisou. Spolu s výrobci doplňků je vytvořili přední čeští návrháři. Začalo tak letošní Mezinárodní trienále Jablonec 2011 – Oděv a jeho doplněk, zaměřené na oděvní bižuterii, které má navázat na velké přehlídky pořádané v Jablonci před rokem 1989.