Spoj mířil z Jakarty do města Pontianak v západní části Bornea. Podle místních médií objevili rybáři u souostroví Tisíc ostrovů severně od Jakarty kusy kovu, které by mohly být částmi letadla.
Dohodnutá suma pokryje kompenzaci pro příbuzné obětí leteckých neštěstí letounů Boeing 737 MAX, odškodné zákazníkům aerolinií, které nemohly tento typ letadel používat, a rovněž pokutu.
Na palubě Boeingu 737-800 bylo 191 osob. Stroj při přistávání v hustém dešti a za špatné viditelnosti přejel ranvej, sjel více než deset metrů dolů po svahu a pak se jeho trup rozlomil na dvě části.
Letadlo armáda sestřelila podle Teheránu neúmyslně. Letoun měl prolétávat v blízkosti citlivého vojenského zařízení, které patří revolučním gardám, a bylo omylem považováno za nepřátelský cíl.
Krok oznámil šéf íránské organizace pro civilní letectví. Ten přitom nedávno odmítl Boeingu vydat černé skříňky letadla. Kanadský premiér Justin Trudeau řekl, že letadlo zasáhla íránská raketa.
Boeing o problému s prasklinami úřad FAA informoval, když se závady objevily na letadle 737 NG, které upravovali v Číně. Úřad uvádí, že prohlídky objevily podobné praskliny i u dalších letadel.
Úřad uvedl, že jej o potížích strojů 737 NG informovala sama firma s tím, že se při úpravách často používaného letadla našly praskliny. Podobné závady se objevily i na několika dalších letadlech.
Letoun, který mířil do egyptského rudomořského letoviska Hurgady, bezpečně přistál a nikdo nebyl zraněn. Stroj typu Boeing 737-400 měl na palubě 151 cestujících a devět členů posádky.
Místní poplach muselo v pondělí vyhlásit pražské letiště Václava Havla. Důvodem byly potíže Boeingu 737-700 společnosti Smartwings, které mířilo z Kodaně.
Boeing 737 MAX 8 americké letecké společnosti Southwest Airlines musel nouzově přistát na letišti v Orlandu na Floridě. Letoun bez pasažérů původně směřoval na letiště Victorville v Kalifornii.
Výrobce letadel momentálně celý software opravuje a ve všech pilotních kabinách typu 737 MAX přibude varovné světlo, které spuštění této funkce provází.
Piloti letounu Boeing 737 MAX indonéské společnosti Lion Air, na jehož palubě při říjnovém neštěstí zahynulo 189 lidí, před pádem stroje hledali v letové příručce, jak udržet nad letadlem kontrolu.
V danou chvíli už i letoví dispečeři věděli, že s letem 302 něco není v pořádku. Let stroje Boeing 737 Max 8 byl totiž hned od startu silně rozkolísaný.
Zástupci Boeingu se loni, po pádu indonéského stroje 737 MAX, sešli s představiteli svazu pilotů amerických aerolinek. Informovali je, že chystají novou verzi softwaru do letadel 737 MAX.
Analytici podle CNN odhadují, že v případě tříměsíční výluky provozu to může firmu stát až pět miliard dolarů, tedy 113 miliard korun. O odškodné se již přihlásily aerolinky Norwegian Airlines.