V letech 2016 až 2018 bylo provozuschopných méně než 43 procent tanků. Jeden z vyprošťovacích tanků nebyl schopen provozu 3,5 roku, což je téměř pětina jeho životnosti, podotkli kontroloři.
Nová armádní videa tvoří rychlé střihy, akční hudba a autentické hlasy vojáků. Touto kampaní se podle Denisy Hejlové z katedry marketingové komunikace na Univerzitě Karlově armáda přiblížila lidem.
Jeden ze soutěžících se rozhodl odstoupit. Obrana nyní podané nabídky posoudí a poté začne s firmami jednat o vylepšení jejich návrhů. Následně budou dodavatelé vyzváni k podání finálních nabídek.
Advokátní kancelář Brož, Sedlatý tvrdí, že dokumenty byly vyhovující a pravdivé. Ministerstvo ji požádalo o jejich doplnění. Poté opět nabídky posoudí a vyhodnotí.
Zakázka bude posuzována podle klíče. „30 procent na technické požadavky, cena akvizice má 55 procent a pak máme 15 procent na obecné požadavky, kde je zapojení českého průmyslu a rychlost dodávek.“
Podle mluvčího ministerstva obrany Jana Pejška je právem každé firmy inzerovat svůj materiál. „Na našem rozhodování o tom, jaké vrtulníky pořídíme, žádný inzerát vliv nemá,“ uvedl.
Důležitým kritériem při výběru vítěze největší armádní zakázky v Česku bude i rozsah zapojení českého obranného průmyslu na výrobě vozidel. Musí být minimálně 40 procent z nabídkové ceny zakázky.
Součástí dodávky jsou bojová vozidla pěchoty BVP-1, vyráběná v Československu do roku 1989, po generální opravě a ruské houfnice 2S1 Gvozdika, které se vyráběly i v Polsku.