V Česku přibývá případů legionelózy, píše Mf Dnes. A sdílení vozidel – takzvaný carsharing – je v Česku na vzestupu, píše Právo. Více ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Podle prezidentky České komory fitness Jany Havrdové si skalní sportovci během lockdownu našli jiný způsob, jak se hýbat, a na vnitřní sportoviště už proto tolik nepotřebují.
V pražských ulicích si lidé můžou půjčit asi 450 sdílených aut a podle Asociace českého carsharingu jejich počet každoročně roste. Na zahájení ostrého provozu se připravuje taky firma ReVolt.
V lehátkových vagonech Českých drah se objevily štěnice, píše Mf Dnes. A po Praze budou podle deníku E15 jezdit nová sdílená auta. Více v přehledu tisku, který sestavil Radiožurnál.
Chcete jezdit, ale nemáte dostatek peněz? Nebo se o auto nechcete starat? Vyzkoušejte si službu takzvaného carsharingu, tedy sdílení aut. Vůz si prostě jen vyberete na internetu a za pár minut odjíždíte. V České republice v současnosti pět samoobslužných půjčoven.
Zatím jich je pět, všichni žijí v Plzni a ještě nedávno se ani neznali. Svoje vlastní auto nemají a nechtějí, přesto ho ale občas potřebují. A tak mají auto společné a střídají se o něj. Služba carsharing neboli sdílení aut funguje v Plzni týden a zájemci mají k dispozici zatím jedno auto.
Fenomén sdílení aut se šíří mezi čím dál početnější skupinu řidičů, a to nejen ve světě, ale i v Česku. Zatímco u nás však takzvaný carsharing využívá jen nepatrný podíl řidičů, v zahraničí jsou jich statisíce. Nejrozšířenější carsharingovou společností je německá Car2Go. Jejími auty se jezdí od amerického Austinu až po italský Řím. Redaktor Českého rozhlasu si službu vyzkoušel v německém Stuttgartu.
Až 5 tisíc korun měsíčně stojí provoz auta. Průzkumy navíc ukazují, že průměrný automobil jezdí jen 1 hodinu denně a zbytek času stojí nevyužitý. Lidé proto stále častěji vyhledávají takzvaný carsharing, díky kterému zaplatí jen to, co opravdu projezdí. Některá města chtějí nově tento systém dopravy podpořit.
Praha do března zpracuje koncepci zavedení takzvaného carsharingu, tedy sdílení a používání aut více motoristy. Důvodem, proč se město začalo tímto nápadem zabývat, je množství automobilů v ulicích.
Pokud patříte do skupiny řidičů, kteří auto sice potřebují, ale jen občas, mohl by vás zajímat projekt Autonapůl brněnských aktivistů, kteří po desetiletém působení v jihomoravské metropoli přicházejí se službou takzvaného carsharingu také do hlavního města.