Od pátku se budou muset všichni cestující se Smartwings před odletem prokázat negativním testem. Až do teď mohli cestovatelé například do Egypta létat bez něj.
Záměr hromadného propouštění má být součásti restrukturalizace k záchraně firmy. Podle podniku však jde jen o záměr a nemusí to znamenat propuštění všech 430 zaměstnanců.
Mimořádné moratorium platí na maximálně tři měsíce, lze ho ještě za mimořádných okolností o čtvrt roku prodloužit. Během moratoria nelze vyhlásit na firmy úpadek.
Firmu by v následujících týdnech mělo opustit 126 pilotů a stevardů a 18 zaměstnanců z pozemního personálu. Důvodem má být jejich nadbytečnost. Zaměstnance propouští i sesterské Smartwings.
„Srovnáváme tím podmínky na trhu, kdy tyto podniky neměly možnost využívat tuto formu podpory,“ napsal na twitteru ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček za ANO v sobotu uvedl, že výše záruky by měla být mezi 500 a 900 miliony korun, sám by preferoval 800 milionů.
České aerolinie (ČSA) plánují v následujících dnech obnovit ještě další linky. Ve čtvrtek 21. května by měly začít létat do Stockholmu a od 25. května do Bukurešti.
Ve čtvrtečním výběru z médií se dočtete, že cestovní ruch by podle Hospodářských novin mohly nastartovat poukazy na rekreaci pro zaměstnance. Na 400 tisíc lidí bude v Česku podle E15 nezaměstnaných.
Skupina Smartwings, do níž patří dopravci Smartwings a České aerolinie, loni na svých linkách přepravila 8,2 milionu cestujících. Oproti předchozímu roku je to o 7,9 procenta méně.
Ruské letecké společnosti Aeroflot a Uralskije avialinii oznámily, že omezily počet úterních letů na linkách do Prahy. Důvodem bylo rozhodnutí českých úřadů zrušit Aeroflotu povolení k letům do Česka.
Nafouknout záchrannou vestu, vytvořit ve vodě trosečnický kruh, dostat se na raft. To všechno si musí stevardi i piloti vyzkoušet, než poprvé služebně vstoupí na palubu letadla.
ČNB a ministerstvo se nemůže shodnout, jestli je legální přijímat pouze bezhotovostní platby. A maximální povolená rychlost pro invalidní vozíky je příliš nízká. Více si přečtěte v přehledu tisku.
Pražské Letiště Václava Havla i tuzemské aerolinky se v létě potýkají častěji se zpožděním. Zjistili to datoví novináři Českého rozhlasu. Zpoždění se týká zejména charterových letů.
Soukromý letecký dopravce Travel Service usiluje o zisk většiny v Českých aeroliniích (ČSA). Chce koupit akcie, které drží státní Český Aeroholding. Ten má v současnosti asi pětinový podíl. S prodejem musí souhlasit stávající většinový vlastník, společnost Korean Air. Její stanovisko se zatím nepodařilo získat.
Český aeroholding chce prodat zbytek akcií Českých aeroliní soukromníkům. Informaci, kterou přinesl server iDnes.cz, potvrdil Radiožurnálu mluvčí státní společnosti Jakub Puchalský. Plán by musela odsouhlasit vláda i největší akcionář Korean Air.
Zaměstnanci Českých aerolinií mají ode dneška nižší platy — až o 40 procent. Ve společnosti totiž začínají platit nová pravidla, která mají aeroliniím ušetřit peníze. Podle odborů to je radikálnější snížení, než na jakém se s vedením společnosti dohodly na podzim. Tehdy aerolinie mluvily pouze o zhruba třetinovém snížení mezd.
Evropská komise schválila prodej zhruba třetiny akcií leteckého dopravce České aerolinie firmě Travel Service. Komise to oznámila v prohlášení médiím. Brusel musel podle práva posoudit, jestli převod akcií nenaruší hospodářskou soutěž.
Evropská komise má do dneška říct, jestli schválí prodej třetinového podílu ČSA. 34 procent akcií národního leteckého dopravce chce získat společnost Travel Service, kterou vlastní podnikatel Jiří Šimáně. Pokud komise obchod schválí, stane se firma druhým největším akcionářem v ČSA - po korejských aerolinkách.
Letušky a stevardi Českých aerolinií stávkovat nebudou. Protestovat chtěli příští čtvrtek kvůli propouštění zaměstnanců. Odbory se ale nakonec s vedením společnosti dohodly, že výpovědi dostane menší počet lidí, než se původně plánovalo.
Piloti-kapitáni Českých aerolinií se o svoji budoucnost bát nemusí, ani když je společnost propustí nebo jim sníží platy. Najdou totiž práci velmi rychle a za lepší peníze. Českému rozhlasu to řekl šéf jejich profesního sdružení Stanislav Fiala, podle něhož na to doplatí jen ČSA. Svízelná situace dopravce ale dělá starosti mladým pilotům, kteří létají jako "dvojky" nebo teprve začínají.