Blesková zpráva

Šest mrtvých po střelbě v nemocnici v Ostravě

české výrobky

|Tomáš Pavlíček, Kristina Winklerová |Regiony

Češi neznají potraviny s chráněným označením EU. Změnit to má rozsáhlá kampaň

České republice se sice v Bruselu podařilo získat pro výrobky jako České pivo, Hořické trubičky, Třeboňský kapr nebo Špekáčky nálepku chráněného označení, čeští zákazníci o tom ale stále příliš nevědí. Výrobci se proto rozhodli představit pravé domácí potraviny v kampani za 52 milionů korun. Podílet se na ní budou kromě potravinářů také stát a Evropská unie.

|Klára Bílá, Petra Benešová, mad |Ekonomika

České firmy budou mít šanci prosadit se na singapurském trhu

České technologické firmy mají možnost prorazit se svými produkty v jihovýchodní Asii. Umožní jim to projekt CzechAccelerator. Jeho zakladatelé právě dnes otevírají pobočku v Singapuru. Projekt nabízí finanční podporu a pomoc před odjezdem i v průběhu pobytu.

|Olga Štrejbarová, Simona Bartošová |Regiony

Penny Market v Jihlavě stále vydává některé zahraniční výrobky za české

Výrobky s označením Česká kvalita s původem z Polska nebo Slovenska jsou stále na trhu. Poté, co Státní zemědělská a potravinářská inspekce zjistila chybu v Penny Marketu v Českých Budějovicích, nařídila přeznačit produkty ve všech jeho pobočkách v zemi. Mělo se tak stát nejpozději včera. V Jihlavě ale řetězec zahraniční výrobky stále vydává za české.

|Robert Mikoláš, Katarína Brezovská |Zprávy ze světa

České sklo zdobí čínské hotely i rezidence

Zahraniční společnosti investovaly v Číně v loňském roce 106 miliard dolarů. Trh v nejlidnatější zemi světa totiž zůstává lukrativní i přes existující obchodní překážky. V Číně se také uplatňuje i řada českých firem a výrobků, mezi nejpopulárnější pak patří automobily značky Škoda. Číňané si ale oblíbili třeba i české sklo, které zdobí stále více hotelů nebo rezidencí.