„Pomohlo by i uvolnění pravidel pro zaměstnávání pracovníků ze zemí mimo Evropskou unii, o kterém se mluví dlouhodobě,“ popisuje ředitel Institutu silniční dopravy ČESMAD Tomáš Bicera.
„Každá z automobilek má program v elektromobilitě nebo i vodíkové mobilitě, ale zatím se spíše zkouší v počtech jednotek kusů tato vozidla nasazovat,“ upozorňuje tajemník sdružení ČESMAD Bohemia.
V Česku koronavirová krize zasáhla kolem 2000 zájezdových dopravců. Kvůli výpadku příjmů mají problém zaplatit zaměstnance nebo leasingové splátky za autobusy.
Německý ministr dopravy uvedl, že není spokojen s fungováním přeshraniční dopravy. Především s Českem a Polskem, kde se u hranic tvoří dlouhé kolony, o situaci teď musí často jednat.
Dopravcům vadí především nový režim hraničních kontrol, který má zajistit evidenci pohybu osob a kontrolovat, zda nepřekračují 14 dní pobytu v zahraničí.