Řada nemocnic používá k registraci termínu na antigenní testování nástroj Reservatic. Kromě státních databází ale program posílá některé informace o uživatelích i reklamním společnostem.
Webové stránky veřejných institucí často obsahují kód, který sleduje chování uživatelů. Úřady se brání, že jde o běžnou praxi – ta však může ohrožovat soukromí návštěvníků.
Jak je možné, že reklamy na internetu vždycky přesně ví, co se mi honí hlavou? A můžu se takovému sledování vůbec vyhnout? Napoví další díl podcastu Cookies.
Praha||Ivana Puškarová, Pavla Lioliasová|Zprávy z domova|původní zpráva
Nová úprava ochrany osobních údajů umožní vymazat příslušná data na internetu. Zároveň budou takzvané cookies, tedy informace, které internetový prohlížeč ukládá o činnosti uživatele, považované za osobní údaje. Je to součástí obecného nařízení Evropské unie o ochraně údajů. Předsedkyně Úřadu na ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) Ivana Janů to řekla v České televizi.