„Myslím si, že toto závisí především na jejich vlastnících a akcionářích. Společnost, která má záporný kapitál a i záporné výsledky, se těžko může sama z toho dostat,“ popsal situaci ČSA Pruša.
České aerolinie zakončily proces své reorganizace v rámci kterého splatily svým věřitelům 58 milionů korun dluhu. Firma musela v rámci plánu přijmout nové investory a vydat nové akcie.
ČSA jsou od loňského března v úpadku, v červnu soud povolil jejich reorganizaci, kterou má na starosti mateřská firma Smartwings. O reorganizačním plánu mají věřitelé hlasovat 28. března.
V pátek vyprší moratorium, které společnost chránilo před věřiteli. Dluh společnosti činí kolem 6,65 miliardy korun, z toho většina je po splatnosti. Vyjádření Smartwings redakce shání.
Dopravce kvůli ztrátám už během loňského roku propustil kolem 300 pracovníků. V únoru pak firma oznámila Úřadu práce záměr propustit až všech 430 zaměstnanců.
Záměr hromadného propouštění má být součásti restrukturalizace k záchraně firmy. Podle podniku však jde jen o záměr a nemusí to znamenat propuštění všech 430 zaměstnanců.
Podle plánu pokračuje postupný převod šachet ze společnosti OKD pod státní podnik Diamo. Už je ale jasné, že tradiční vytěžení posledního vozíku ovlivní protiepidemická opatření.
Mimořádné moratorium platí na maximálně tři měsíce, lze ho ještě za mimořádných okolností o čtvrt roku prodloužit. Během moratoria nelze vyhlásit na firmy úpadek.
„Srovnáváme tím podmínky na trhu, kdy tyto podniky neměly možnost využívat tuto formu podpory,“ napsal na twitteru ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček za ANO v sobotu uvedl, že výše záruky by měla být mezi 500 a 900 miliony korun, sám by preferoval 800 milionů.
České aerolinie (ČSA) plánují v následujících dnech obnovit ještě další linky. Ve čtvrtek 21. května by měly začít létat do Stockholmu a od 25. května do Bukurešti.
Ministerstvo dopravy s žádným jednotným požadavkem na bezpečné rozestupy v dopravních prostředcích nepočítá a nechává rozhodnutí na jednotlivých dopravcích.
Propuštění zaměstnanci dostanou odstupné a podle odpracovaných let budou mít nárok i na příspěvek od státu. Řada z horníků zažila ukončení těžby už před čtyřmi roky na dole Centrum.
Letadlo přistálo bezpečně, cestující jsou v pořádku a událost provoz na letišti nijak neomezila. Letadlo ČSA se otočilo zpátky na Prahu po třech hodinách letu zhruba nad Kazaní.
Nafouknout záchrannou vestu, vytvořit ve vodě trosečnický kruh, dostat se na raft. To všechno si musí stevardi i piloti vyzkoušet, než poprvé služebně vstoupí na palubu letadla.
ČNB a ministerstvo se nemůže shodnout, jestli je legální přijímat pouze bezhotovostní platby. A maximální povolená rychlost pro invalidní vozíky je příliš nízká. Více si přečtěte v přehledu tisku.
Od čtvrtka mohou létat na živnostenský list i dopravní piloti - umožní jim to novela zákona o civilním letectví, která vstupuje v účinnost. V praxi se to ale zřejmě hned neprojeví.