Mimořádné moratorium platí na maximálně tři měsíce, lze ho ještě za mimořádných okolností o čtvrt roku prodloužit. Během moratoria nelze vyhlásit na firmy úpadek.
„Srovnáváme tím podmínky na trhu, kdy tyto podniky neměly možnost využívat tuto formu podpory,“ napsal na twitteru ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček za ANO v sobotu uvedl, že výše záruky by měla být mezi 500 a 900 miliony korun, sám by preferoval 800 milionů.
České aerolinie (ČSA) plánují v následujících dnech obnovit ještě další linky. Ve čtvrtek 21. května by měly začít létat do Stockholmu a od 25. května do Bukurešti.
Ministerstvo dopravy s žádným jednotným požadavkem na bezpečné rozestupy v dopravních prostředcích nepočítá a nechává rozhodnutí na jednotlivých dopravcích.
Propuštění zaměstnanci dostanou odstupné a podle odpracovaných let budou mít nárok i na příspěvek od státu. Řada z horníků zažila ukončení těžby už před čtyřmi roky na dole Centrum.
Letadlo přistálo bezpečně, cestující jsou v pořádku a událost provoz na letišti nijak neomezila. Letadlo ČSA se otočilo zpátky na Prahu po třech hodinách letu zhruba nad Kazaní.
Nafouknout záchrannou vestu, vytvořit ve vodě trosečnický kruh, dostat se na raft. To všechno si musí stevardi i piloti vyzkoušet, než poprvé služebně vstoupí na palubu letadla.
ČNB a ministerstvo se nemůže shodnout, jestli je legální přijímat pouze bezhotovostní platby. A maximální povolená rychlost pro invalidní vozíky je příliš nízká. Více si přečtěte v přehledu tisku.
Od čtvrtka mohou létat na živnostenský list i dopravní piloti - umožní jim to novela zákona o civilním letectví, která vstupuje v účinnost. V praxi se to ale zřejmě hned neprojeví.
Na palubách letadel ČSA platí dvanáct let starý kurz eura. Nakupovat tam za koruny je tak nevýhodné. Cestující, kteří zaplatí eury, můžou ušetřit až stovky korun.
Společnost Travel Service chce ovládnout České aerolinie. Se současnými akcionáři ČSA - Korean Air a státní firmou Prisko - se měla dohodnout na odkupu jejich akcionářských podílů.
Lom ČSA na Mostecku dosáhl limitů těžby hnědého uhlí. Za ně už dál těžaři pokračovat nemůžou. Vláda je loni neprolomila. Proto v úterý horníci vytěžili poslední kubík skrývky.
Zákazníky ČSA v příští letní letové sezoně čekají změny. Letadla budou přímo létat do islandského Keflaviku, Lisabonu, italské Verony a dánského Aarjusu. Společnost o tom informovala na tiskové konferenci.
Ve Frankfurtu neplánovaně přistálo letadlo Českých aerolinií. Posádka přerušila let z Prahy do Düsseldorfu kvůli podezření na technickou závadu. Na palubě bylo 55 cestujících, kteří podle mluvčího ČSA Daniela Šabíka ve Frankfurtu čekají na náhradní dopravu.
České aerolinie se vracejí na linku z Prahy do Bejrútu. Bude v provozu zatím do konce září a létat se na ní bude v každém směru dvakrát týdně. První letadlo poletí už dnes večer.
České aerolinie po letech propouštění a sporů s personálem o mzdy přijmou nové zaměstnance. Nepůjde ale o žádný velký příliv pracovníků. Mluvčí ČSA Daniel Šabík mluví řádově o desítkách lidí, především pilotů a palubního personálu.
Lidové písničky z Prácheňska a jižních Čech dnes v noci zněly halou amsterdamského letiště Schiphol a někteří cestující si i zatančili. Slavili, že bez úhony přestáli nouzové přistání letadla. Let Českých aerolinií z Amsterdamu do Prahy se musel krátce po startu vrátit na letiště kvůli poruše motoru.
Dálková linka do Pekingu je nejvýraznější novinkou zimního letového řádu na pražském Letišti Václava Havla. Ruzyně má přes zimu přímé spojení s 97 destinacemi v 38 zemích. V porovnání se stejným obdobím loňského roku se jejich počet zvýšil o sedmnáct. Může za to i lepšící se hospodaření Českých aerolinií (ČSA). Novým letovým řádem se letecká doprava řídí ode dneška.