Food bloggerka Dagmar Heřtová si pro vás připravila gastroglosu s vánoční tematikou. Její cukroví se vydalo za hranice evropských tradic, a tak připravila například sušenky ve tvaru mořských koníků.
Konec roku se ve Velké Británii točil především kolem rostoucích čísel koronavirové nákazy a také definitivní rozlučky země s Evropskou unií. Přesto si svou pozornost získalo i jedno menší téma.
Státní zemědělská a potravinářská inspekce varuje před mléčnou bílkovinou, která není uvedená na obalu některých cukrovinek z Dánska a Polska. Sušenky a želé se objevily v nabídce řetězců Globus, Tesco a Kaufland.
Žák první třídy základní školy v Českém Dubu, osmiletý Kryštof, si ve školní kantýně zakoupil sladkosti s obsahem konzervantů a barviv. Po příchodu domů si stěžoval, že je mu špatně, a později zkolaboval. Kryštofův případ může být důsledkem nešvaru, který trápí rodiče některých českých školáků. Ve školních kantýnách si totiž děti často mohou koupit i pro ně nepříliš vhodné potraviny.
Koláč s fazolovou náplní, se sušeným vepřovým nebo třeba zmrzlina ze zeleného hrášku. Čínské dezerty na první pohled Evropana nezaujmou, spíše naopak. V Číně jsou ale populární, a to nejen proto, že se po nich prakticky nedá ztloustnout.
Novojičínské náměstí dnes zaplní desítky trhovců se svými stánky. Bude mezi nimi i pekař, u kterého si místní budou moct pořídit sladké skořicové pečivo ve tvaru třírohého klobouku generála Laudona. Z mnoha přihlášených pekařských a cukrářských výrobků si ho za typickou cukrovinku města vybrali sami obyvatelé.
Jako o čokoládových svátcích mluví obchodníci o Velikonocích. Spolu s Mikulášem a Vánoci patří totiž právě Velikonoce mezi svátky, při kterých kupujeme nejvíce čokolády. Podle Jany Dostálové z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze se kvalita čokoládových figurek po letech konečně zlepšila, přesto doporučuje rozlišovat mezi čokoládou a cukrovinkou.
Cena cukru na světových trzích je nejvyšší za posledních 30 let. Prudce zdražují také další komodity. Cena kávy vzrostla od začátku roku o 70 procent. Vzhůru míří v posledních dnech i kakao.
Kdybychom měli jmenovat třeba pět produktů, které Rakušané spojují se svou identitou, byly by mezi nimi na předním místě Mozartovy koule. Právě tyto vynikající čokoládové bonbony by se měly balit v České republice.