Ministerstvo dopravy dalo zelenou výstavbě další části budoucí dálnice D35 z východních Čech na Moravu. Vydalo stavební povolení pro sedm kilometrů dlouhý úsek Ostrov – Vysoké Mýto.
Podle židlochovického starosty jezdí po dálnici D2 auta naložená průměrně třemi tunami navíc, největší zaznamenaný přestupek je pak o 48 tun víc, než je povolené.
„Nejprve havarovaly dva osobní vozy. Řidiče jednoho z nich, který vystoupil z auta, srazil další projíždějící vůz. Muž i přes veškerou snahu záchranářů bohužel zemřel,“ uvedla policie na twitteru.
Dálnice z metropole do Bombaje slibuje revoluci v cestování po Indii. Kromě zkrácení doby cesty na polovinu osmiproudá silnice spojí města na trase, pro které tak bude také přínosem.
Na zledovatělé vozovce se mezi 48. a 50. kilometrem stalo šest dopravních nehod, z toho dvě ve směru na Prahu a čtyři v opačném směru na Liberec. Při jedné z nehod ve směru na Liberec zemřela žena.
Silnice v Ústeckém kraji jsou kvůli hrozbě tvorby náledí sjízdné se zvýšenou opatrností. Sypače a další vozy silniční údržby jsou nepřetržitě v terénu od pondělního odpoledne.
V případě, že by ministerstvo dopravy poslechla návrhy expertů z Národní ekonomické rady vlády, motoristé by si u roční známky připlatili až 1500 korun.
Na D1 jsou problémy i v úseku z Vyškova do Olomouce před Přerovem, kde uvízl kamion, dálnice je tam neprůjezdná. Kolony se tvoří na D46 za Prostějovem, kde je hlášena vážná nehoda.
„Zkoumají se lidské aktivity, které po sobě zanechaly jen nepatrné stopy, a je občas oříšek interpretovat, co to všechno je, když máte pár střípků. Někdy to bývá složité,“ vysvětluje archeolog.
Delší cesty v nevlídném počasí mohou způsobit podrážděnost řidiče za volantem, zdůrazňuje dopravní expert. Podle něj špatná nálada, ale například i bunda nebo těžké boty nejsou to pravé při řízení.
Přehlédnutí značky není jediná příčina, kvůli které se může řidič do špatného směru dostat. Nejčastěji do protisměru najedou starší lidé. V řadě případů ale pokračují v jízdě, místo aby zastavili.
Zavřené budou vždy dva pruhy ze čtyřpruhové dálnice. Každý jízdní směr bude mít jeden pruh místo dvou. Úsek není v provozu ani rok. Pro silničáře jde o reklamaci.
Plány stávající vlády na výstavbu dálnic v Česku váznou, píše sobotní Mf Dnes. Ještě v srpnu premiér sliboval otevření až 40 nových kilometrů dálnic. Bude to ale nejspíš o polovinu méně.
Stavba prvního úseku dálnice z Prahy do Mirošovic začala 8. září 1967. Otevření se dočkal v létě roku 1971. Dnes tímto úsekem u Prahy projede zhruba 100 tisíc aut.
Počet obětí za prvních osm měsíců roku je ve srovnání s loňským rokem stále vyšší. Za celý letošní rok si nehody vyžádaly zatím 306 obětí, loni zemřelo od začátku ledna do konce srpna o osm lidí méně.
Jediný oficiální e-shop pro nákup známky je edalnice.cz. Je také možné ji zakoupit na přepážkách České pošty, u čerpacích stanic EuroOil nebo v samoobslužných kioscích na dálnicích.
Pokud by k omezení rychlosti došlo, byl by to obrovský průlom. Z možnosti brázdit autem dálnice stylem „co to dá“ se totiž stal v Německu od dob masového rozšíření aut důležitý symbol blahobytu.
Přípravy stavby mostu přes řeku Moravu v Napajedlích na Zlínsku se blíží ke konci. Silničáři mají už vykoupeno 90 procent pozemků a začali také s vyvlastňováním.
Demolici schválili už loni krajští zastupitelé a stavební úřad vydal rozhodnutí o odstranění stavby. Podle náměstka hejtmana Radka Doležela (ANO) zatím není likvidaci starého viaduktu prioritou.