„V Polsku je určitě víc témat tabu, například sexualita, drogy i menšiny,“ říká herečka Lewandowska, která hrála v projektech Zlatá labuť nebo Aristokratka ve varu.
Ve vzpomínkách se objevují její divadelní role, v první řadě na scéně Národního divadla. Samozřejmě také mnoho filmových a televizních rolí. Herecké mistrovství Jana Hlaváčová uplatnila i v rozhlase.
„V některých momentech jsem si na předávání připadala v rámci těch osobností, které tam byly, nepatřičně,“ popisuje v rozhovoru pro iROZHLAS.cz řádová sestra a pedagožka.
Šéfovi Národního divadla Janu Burianovi nevadí pracovat s kritickými podřízenými. Radiožurnálu řekl, že pouze odmítá osobní útoky. Experimentovat by se podle něj v Národním divadle nemělo.
Divácky přitažlivá nemusí být jen forma, kterou je inscenace předána. Jednou z předností může být i odstup od komplikovaných vztahů, kterého člověk ve vlastním životě často není schopný dosáhnout.
„Jaké máte zkušenosti se studiem na DAMU?“ ptala se letos v dubnu iniciativa Ne!musíš to vydržet současných i bývalých studentů divadelních fakult DAMU a JAMU. Sešly se více než dvě desítky odpovědí.
Jan Císař se narodil 28. ledna 1932 v Hradci Králové. Odmaturoval na gymnáziu a po absolutoriu na DAMU a skončení aspirantury odešel do Vesnického divadla, kde do roku 1960 působil jako dramaturg.
Trénink před publikem ale i navazování kontaktů při vystoupeních. O to přichází studenti divadelních fakult v době uzavřených jevišť. Jde o klíčovou část studia, kterou jim již nikdo nevrátí.
Zikmundová, rozená Mašková, se narodila v roce 1932 v Kroměříži. V roce 1953 se provdala za cestovatele Miroslava Zikmunda, narodil se jim syn Miroslav.
Do školy nastoupili na podzim 1988. V roce 1989 byli prvním ročníkem, který dovedl k absolutoriu na pražské DAMU herec Boris Rösner. Dokument o svých spolužácích natočil Ondřej Kepka.