Bezpečnostním ředitelem pražského dopravního podniku je od 1. června bývalý policejní důstojník Jan Krejčí, jak pro iROZHLAS.cz potvrdil mluvčí největší městské firmy.
„Vyhrožoval členům komise, že v případě, kdy na jednání komise bude rozhodnuto o vyloučení jednoho z účastníků, skončí členové komise na 12 let v teplákách a v chládku," popsal dopravní podnik.
Po odchodu od policie kvůli řízení v opilosti důstojník veřejně prohlašoval, že nepožádá o výsluhu. Podle zjištění iROZHLAS.cz však závazek nedodržel, renta se mu začne vyplácet příští měsíc.
„Soudu jsem předložil dohody v pátek,“ uvedl pro ČT Borgula z Vrchního státního zastupitelství v Praze. Ke konkrétnímu obsahu dohod se vyjadřovat nechtěl.
Kvalifikaci už dvakrát vybraného sdružení Subterra zpochybňuje březnový podnět konkurenčního sdružení, který dorazil na ÚOHS. Ten se jím ale téměř nezabýval, protože už dříve výběr Subterry zrušil.
Vítězem tendru bylo sdružení firem vedené společností Subterra, podle rozhodnutí ÚOHS dopravní podnik nedodržel zásadu transparentnosti při hodnocení nabídek. Zprovoznění linky se kvůli tomu opozdí.
V hranaté šedé hale s výrazným červeným označením je celkem 22 kolejí. Cestující funkci vozovny v provozu prakticky nepoznají. Pro dopravní podnik je ale důležitá.
Na místě zasahovali pražští hasiči, hasiči dopravního podniku i pracovníci Pražských vodovodů a kanalizací a podnik zavedl mezi zastávkami Florenc a Hlavní nádraží náhradní tramvajovou linku XC.
Od rána funguje mezi Florencí a Hlavním nádražím náhradní autobusová linka XC. Florenc je přestupní stanicí v centru hlavního města u stejnojmenného autobusového nádraží.
Incident dále prověřuje policie, které dopravní podnik poskytl kamerové záznamy. „V tuto chvíli se přikláníme k tomu, že by se mohlo jednat o přestupek proti občanskému soužití,“ uvedla policie.
Dopravní podnik reaguje na video, které se objevilo na sociální síti X. Na něm je viditelné, že řidič udeřil cestujícího s plačícím dítětem v náruči. „Nemáš právo vůbec být v této zemi,“ křičel.
První cestující by se novou lanovkou s vozy vytvořenými studiem Anna Marešová designers mohli svézt koncem roku 2026. Lanovka je mimo provoz od loňského září, kdy trať poničily silné deště.
V kauze Dozimetr je obžalováno z různých trestných činů devět lidí. Státní zástupce jim klade za vinu účast na organizované zločinecké skupině, přijetí úplatku či podplácení.
Podezřelý je ve vazbě. Stíhán je kvůli dvěma trestným činům, a to kvůli teroristickému útoku v garážích dopravního podniku a přípravě teroristického útoku.
Cestující podle reportéra Radiožurnálu nevidí uzavření stanice Pankrác jako zásadní komplikaci. V místě totiž vznikla nová tramvajová linka, která nahrazuje uzavřenou stanici metra.
Auditoři v dokumentu popisují stovky netransparentních obchodů. Dopravní podnik kritiku odmítá, v reakci pro uvedl, že prohřešky se děly v minulosti a dnes už nejsou možné.
Opravu desky ve stanici Florenc pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici zahájil pražský dopravní podnik (DPP) v březnu 2022, celkem si vyžádá 26 víkendových omezení provozu metra.
Výstavba nové tramvajové trati mezi Malovankou a Strahovem získala povolení. Stavba trati, která povede přes Koleje Strahov, by měla začít na jaře roku 2026. Trať by mohla být dostavěna v roce 2027.
Zakázku na Komplexní bezpečnostní systém za skoro 4,5 miliardy korun od pražského dopravního podniku získala v roce 2010 švédská firma Saab. Po dvou letech se jí ale vzdala. Důvod? Reputační riziko.
„Byl dosazen pomocí otevřeného výběrového řízení. A neustále měl v baráku policii,“ říká pro Český rozhlas Plus náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).
Ministerstvo spravedlnosti podnět podle mluvčího Michala Pleskota odložilo proto, aby jeho závěry neovlivňovaly soudce. Firma Inženýring dopravních staveb podala proti usnesení správní žalobu.
Na pozici generálního ředitele vypíše podnik konkurz, zatím firmu povede místopředseda představenstva Urbánek. V představenstvu skončili také Kopřiva a Špička, kteří čelí obvinění z korupce.
„Je potřeba dozorčí radu profesionalizovat, obsadit ji experty, právníky, ekonomy, a pak to možná začne fungovat lépe,“ myslí si Ondřej Kopečný z Transparency International.
„Jsem přesvědčen, že je potřeba provést kroky tak, aby to bylo začátkem řešení problému v DPP, protože do této doby žádné zásadní kroky učiněny nebyly,“ řekl pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS).
Jan Marek už dřív zároveň kvůli policejnímu vyšetřování odstoupil z funkce v představenstvu Plzeňských městských dopravních podniků. Sám s obviněním ale nesouhlasí.