dráhy

|Pavel Polák, Anna Maňourová |Zprávy ze světa

Odbory hrozí nejdelší stávkou v historii Německých drah

Vlaky v Německu v poslední době nejezdí podle plánu, strojvedoucí totiž ve více méně pravidelných intervalech stávkují. Každá další stávka je navíc delší než ta předchozí. A protože na stole stále není dohoda mezi vedením Německých drah a strojvedoucími, odbory znovu zahrozily. Německo prý čeká nejdelší stávka na železnici.

Vláda chce urychlit výstavbu silnic a dálnic. Řešilo se i mýto a dráhy

|Jana Čermáková, msk |Zprávy z domova

O výstavbě silnic a dálnic, ekonomické stabilizaci Českých drah, novém dodavateli na provoz mýtného systému nebo o obchvatu Českých Budějovic jednali odpoledne zástupci kolice na schůzce, kterou svolal premiér a šéf ČSSD Bohuslav Sobotka. Cílem bylo ujistit se, že se v resortu dopravy stihnou dodržet dané termíny, a bude se tak plnit programové prohlášení vlády.

|Vojtěch Berger, mta |Ekonomika

Rakušané pochybují o tom, že se jim podaří do ČR prodat RailJety

Nákup nových souprav RailJet od rakouských spolkových železnic Českými drahami budí v Rakousku pochybnosti. V Česku se stále řeší námitka firmy Škoda Transportation, které se nelíbí, že dráhy chtějí rakouské vlaky kupovat bez výběrového řízení. Jde přitom o zakázku za pět miliard korun. Rakušané si objednali více luxusních vlaků, než sami potřebují.

|Vojtěch Berger, mta |Ekonomika

Rakušané jsou skeptičtí k dohodě s ČD o koupi RailJetů

Podle dnešního rakouského listu Der Standard by mohlo sejít z dohody Českých drah na koupi RailJatů firmy Siemens. Rakouské dráhy prý moc nevěří v to, že by obchod s Čechy mohl dopadnout dobře, a počítají s tím, že vlaky od Siemensu nakonec neodeberou a dodavatelské firmě raději zaplatí tučné penále ve výši 2 miliony eur.