Firmy Sweco a Aquatis se podle podezření detektivů účastnily pletich v soutěžích na tendry týkající se právě velkých vodních děl. Píšou o tom páteční Hospodářské noviny.
Musím se rovnou přiznat. Nejsem v otázce vodních kanálů, lodí a dopravy po řekách úplně objektivní. Jet lodí po řece je jedna z nejkrásnějších věcí, co znám a co jsem ve svém životě zažil.
První etapa by měla stát zhruba 15 miliard korun. Stát se při analýze projektu zaměřuje především na propojení Dunaje s Odrou, Labe zůstává v rezervě. Stavba koridoru by mohla začít po roce 2030.
Starostové pěti desítek měst a obcí z Olomoucka, Přerovska a Novojičínska žádají v memorandu vládu, aby pozastavila rozhodování o pokračování přípravy projektu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe.
„Studie proveditelnosti prokázala, že to je rozumný projekt,“ říká v rozhovoru s Marií Bastlovou Michael Trnka ze společnosti Aquatis, jeden z autorů studie.
Zachování rezervy do budoucna omezí případné velké projekty na území, kterým by labská část koridoru vedla, pro případ, že by stát později rozhodl i o připojení Labe ke koridoru.
Praha||pla, Marie Bastlová|Zprávy z domova|20 minut radiožurnálu
Antiekologickou cenu Ropák získal předseda představenstva společnosti Vodní cesty Jan Skalický. Proč by bylo dobré postavit kanál Dunaj-Odra-Labe? Podívejte se živě na Dvacet minut Radiožurnálu.
Uvažovat o stavbě kanálu mezi Vídní a Českem znamená zabývat se vzdušnými zámky, které jsou daleko od reality. Rakušané to vědí, proč by ale nenechali prezidenta sousední země prožívat krásné sny.
Výslech hlavní obviněné v kauze Čapí hnízdo, kanál Vltava-Labe-Odra i jednorázové plastové tašky v Česku. To jsou některá témata čtvrtečního tisku. Jeho přehled sestavil Radiožurnál.
„Ekonomicky i ekologicky ho považuji za úplnou katastrofu. Ale jsem naprosto přesvědčen, že se nikdy neuskuteční,“ zhodnotil navrhovaný projekt v Proti a proti Bedřich Moldan.
Studie hodnotila dopady kanálu z dopravního, vodohospodářského, energetického i rekreačního hlediska. Materiál ovšem nezahrnuje investiční náklady na zvýšení splavnosti jednotlivých řek.
Vybudování vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe by v základní variantě stálo 610 miliard korun. Tato cena zahrnuje vybudování všech tří větví včetně napojení na území Slovenska a Polska.