Deník N píše o podezřelých okolnostech pověření bývalého policejního ředitele Vladislava Husáka, kterým už se věnuje Národní centrála proti organizovanému zločinu. Více si přečtěte ve výběru z médií.
Šéf BMW dlouho bojuje proti zákazu vozů na spalovací motor. Nabídka vozů se spalovacími motory s nižší spotřebou paliva je podle něj klíčová jak z hlediska zisku, tak z hlediska životního prostředí.
Zájem veřejnosti o elektromobily brzdí vysoká pořizovací cena a především pak jejich omezený dojezd. Ten se pohybuje v rozmezí od 150 do 600 km na jedno nabití.
Vstup společnosti XPeng do Švédska a Nizozemska představuje její dosud nejvýznamnější krok v mezinárodní expanzi. Cílem automobilky je v budoucnu prodávat polovinu své produkce mimo Čínu.
Lamborghini do dvou až tří let převede celou svou modelovou řadu, včetně sportovních vozů Huracan a Aventador a SUV Urus, na hybridní pohon. Tento harmonogram však znamená, že zaostává za Ferrari.
V českém tisku se ve středu dočtete, že stále víc developerů vidí budoucnost v nájemním bydlení. Dosáhnout na vlastní bydlení je kvůli realitní krizi čím dál složitější, píšou Hospodářské noviny.
Některé elektromobily můžou mít v mrazech problémy s nastartováním A to už při teplotách okolo minus šesti stupňů Celsia. Většina automobilek o tom ale neinformuje.
„Elektromobily by mohly být dobrým nástrojem, kdyby nešlo o jednostranné řešení s plánem přejít na stoprocentně elektromobilitu,“ upozorňuje Jan Macek.
Pojišťovny podle deníku E15 prodělávají na elektromobilech. A tématem Mf Dnes je věk českých učitelů. Více se dočtete ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Ať už budou auta v budoucnu jezdit na cokoliv - o řízení se budou stále víc starat počítače. Potvrzují to i některé stroje na veletrhu mobility, který tento týden hostí německý Hamburk.
Firma Arrival se rozhodla postavit pro výrobu svých elektrických aut mikrotovárnu. Nepotřebuje navíc drahé lakovny, protože jeho dodávky jsou vyrobené z lehkého barevného plastového kompozitu.
„Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní ještě dále dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě,“ uvedla Škoda Auto v dopise zaměstnancům.
Josef Morkus připomíná, že v Česku stále pochází polovina elektřiny ze spalování uhlí. A podle zdrojů elektrické energie se liší okamžik, kdy se už elektromobil vyplatí z hlediska produkce emisí.
Unijní exekutiva také chce výrazně podpořit prodej elektromobilů, pro něž by měly členské země budovat podstatně více dobíjecích stanic. Plán musí nejprve schválit členské státy a Evropský parlament.
V tisku se v úterý dočtete, že v Česku by se mohly začít vyrábět baterie do elektrických automobilů. O stavbě továrny jedná vláda společně s automobilkami Volkswagen a Škoda Auto, píše Deník N.
Bude na to potřebovat v přepočtu přibližně 45 bilionů korun během osmi let. O plán se tak s největší pravděpodobností povede vleklá bitva v Kongresu, napsala agentura Reuters.
Nejmenší česká automobilka Zebra chce nejpozději letos v létě představit plně homologovaný malý nákladní vůz na elektřinu. Z technického hlediska půjde o velmi zajímavou událost.
Dobíjecích stanic pro elektromobily v Česku přibývá, v evropském měřítku ale Česko stále zaostává píše deník Mf Dnes. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
České podniky stále preferují auta s klasickým spalovacím motorem. Auta na naftu tvoří 54 procent vozů firem, na benzin 42 procent. V podílu ekologických aut tak zaostávají i za Tureckem a Ruskem.
Na snížení množství vypouštěného oxidu uhličitého se shodly země Evropské unie. Do pěti let proto musí automobilky snížit emise u všech nově vyrobených aut o třetinu, do deseti let pak na polovinu.
Německá vláda v pondělí schválila dotace na elektromobily. Plánuje rozšířit nabíjecí stanice a posílit pokrytí mobilního signálu pro všechny domácnosti.
Podle mluvčí E.ON Martiny Slavíkové je největší zájem o dobíjení dlouhodobě v Praze. „To s největší pravděpodobností souvisí s vyšší koncentrací elektromobilů v hlavním městě,“ uvedla.
„Na východ to samozřejmě bude složitější, ale například Maďarsko je na tom v současnosti lépe než Česko,“ popisuje v rozhovoru pro Radiožurnál Luboš Vlček.
ČEZ se do konce roku rozhodne, jestli do EMH kapitálově vstoupí, nebo si nechá půjčku vrátit. Na brífinku to řekl ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO).