fast food

|Ľubomír Smatana |Zprávy z domova

Bufet bez jména zaplní vietnamská polévka Pho do posledního místa

Obchodníci si zakládají na značce, na logu, na jménu firmy a totéž se týká třeba restaurací. A teď si představte podnik, který žádný název nemá, je schovaný v zastrčené uličce, majitel své jméno také raději zamlčí, a přitom má u stolků pod plátěnou střechou plno od rána do večera. Pointa je nečekaná, je za tím výtečná polévka Pho v pražské holešovické tržnici.

|Ľubomír Smatana, bre, Kristina Winklerová, Jan Bumba |Zprávy z domova

Americké fastfoody v bitvě o zákazníka zvítězily nad českými bufety

Krátce po revoluci vtrhly do Česka jako velká voda, pevně se tu usadily a bleskově vytlačily bufety se sekanou, ovarem či vlašským salátem. Lidé takzvaným fastfoodům nebo-li rychlému občerstvení amerického střihu přišli na chuť a dnes tyto firmy dosahují miliardových obratů. Typickým příkladem je McDonald's, který první prodejnu v Česku otevřel přesně před dvaceti lety. Na nezájem strávníků si ale nemohou stěžovat ani asijská bistra.

McDonald's chce obsluhu nahradit terminály s dotykovou obrazovkou

|Martina Mašková, pir |Ekonomika

Řetězec rychlého občerstvení McDonald's se podle prezidenta evropské sekce Steva Easterbrooka chystá v Evropě změnit zavedené způsoby obsluhy. Část pokladních v restauracích by mohly nahradit terminály s dotykovou obrazovkou, s jejichž pomocí si zákazníci jídlo objednají a zaplatí kartou. Cílem je údajně vytvořit příjemnější prostředí.

|Jan Prokeš, Eva Presová |Zprávy ze světa

San Francisco zakáže přidávání hraček k nezdravým jídlům

Kalifornské San Francisco jako první velké město ve Spojených státech omezilo rozdávání bonusových dárků k dětským jídlům v restauracích. Hlavně fastfoodové řetězce totiž na takové bonusy v podobě hraček nebo omalovánek vábí malé zákazníky a zvyšují tím oblibu nabízených dětských menu.