Grandi Stazioni spravovala pražské hlavní nádraží do října 2016. Smlouvu ji kvůli nesplnění smluvních podmínek neprodloužilo SŽDC, na nějž objekt při převodu všech nádražních budov od ČD přešel.
Grandi Stazioni se domáhala určení, že Fantova budova na pražském hlavním nádraží nadále patří Českým drahám nebo státu, od kterých měla budovu pronajatu. To ale soud zamítl.
Náklady spojené s dokončením renovace historické Fantovy budovy pražského hlavního nádraží se budou pohybovat kolem půl miliardy korun. Předpokládá se, že stavební práce začnou až v roce 2018, nejprve se musí vypracovat studie.
Správa železniční dopravní cesty se rozhodla vyplatit italské firmě Grandi Stazioni více než půl miliardy korun za rekonstrukci budovy pražského hlavního nádraží. Správa se obává případné pokuty z prodlení.
Hlavní nádraží v Praze je v posledních dnech pod drobnohledem. Správa železniční dopravní cesty budovu převzala od italské firmy Grandi Stazioni, která ji měla spravovat ještě dalších třicet let. Podle správy ale nedodržela podmínku, že do 16. října, tedy minulé neděle, celý objekt zrekonstruuje. Zdokumentovat stav budovy se vydal fotoreportér Zpravodajského webu Českého rozhlasu.
Správa železniční dopravní cesty je připravena firmě Grandi Stazioni zaplatit peníze, které firma prokazatelně prostavěla na pražském Hlavním nádraží, řekl to generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Obává se ale, že spor bude stejně muset nakonec rozhodnout soud.
Společnost Grandi Stazioni se nezúčastní nedělní odpolední schůzky se Správou železniční dopravní cesty kvůli předání pražského hlavního nádraží, řekl její mluvčí Martin Hamšík. Firma trvá na tom, že k ukončení spolupráce s ní nemá správa železnice zákonný důvod. Mluvčí železniční správy Jakub Ptačinský ale zdůraznil, že neúčastí zástupců společnosti se na procesu převzetí nádraží nic nemění.
Pražské hlavní nádraží prokouklo. Odbavovací hala po rozsáhlé rekonstrukci poskytuje příjemné prostředí cestujícím, ale také se stala místem, kam lidé mohou zajít za nákupy nebo si jen tak posedět v kavárně. Halu dnes slavnostně otevřeli prezident Václav Klaus a jeho italský protějšek Giorgio Napolitano.
Italská společnost Grandi Stazioni, která chtěla po pražském hlavním nádraží zrekonstruovat i Horní nádraží v Karlových Varech, od tohoto záměru upustila. Stav budovy je natolik špatný, že by se rekonstrukce vůbec nevyplatila. Italové se poté s Českými drahami vyrovnali nanejvýš slušně.