Systém opatření pro inkluzi platí již od roku 2016. Některé školy ale tento systém nevítají. Mají předsudečné přístupy a obavy z toho, jak to bude v praxi fungovat, upozorňuje Lenka Hečková.
Humza Yousaf nahradil v čele Skotska premiérku Sturgeonovou. Chce se zasazovat za nezávislost země i boj proti etnické diskriminaci. Dokazuje, že antirasistický a nacionalistický postoj se nevylučují.
Podle pravidel navrhovaných Světovou atletikou by trans atletky musely mimo jiné snížit množství testosteronu v krvi ze současných maximálních 5 nanomolů/litr na méně než 2,5 nanomolu/litr.
„Jen volám po tom, aby se Romové začali sami podílet na svém životě, na řešení problémů,“ obhajuje se vůči kritice ochránce veřejných práv Stanislav Křeček.
Jsou to často nadané děti, kvůli poruše autistického spektra ale nedokážou komunikovat s ostatními a navazovat vztahy s vrstevníky. Jak se je daří začlenit mezi žáky na klasických základních školách?
Tzv. correnty rozdá mezi své obyvatele Kyjov. Utratit je pak obyvatelé města mohou pouze v místních podnicích, píše pondělní Mf Dnes. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Návrh státního rozpočtu na rok 2021 snižuje podle úřadu výdaje na asistenty pedagoga jako součást inkluze o 800 milionů korun, celkový rozpočet škol se ale má zvýšit o 17,3 miliardy.
Resort novinku připravil, protože chtěl ušetřit. Změny se nicméně dotknou pravidel pro doučování od učitelů. Novelu ještě musí schválit Legislativní rada vlády, platit má od ledna.
Od roku 2015 do roku 2019 šlo na podporu inkluze 32 miliard, které pocházely hlavně z Evropských fondů. Peníze rozdělovalo kromě ministerstva školství také resort pro místní rozvoj a Praha.
Nově by nárok na doučování speciálním pedagogem měly jen děti se zrakovým a sluchovým postižením nebo se závažnými vadami řeči, které potřebují péči logopeda.
Navrhované zrušení nároku školáků s fyzickým postižením či chronickou nemocí na pomoc asistenta při výuce by vedlo k porušení práv dětí. Uvedl to vládní výbor pro práva dítěte.
Ministerstvo školství chce zúžit podporu pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami jen na druhy handicapů, které se týkají zejména mentálního postižení či poruch chování.
Na brněnských autobusech se objevil volební slogan „Zdravé školství bez inkluze“. Umístil je tam Tomáš Anderle, brněnský kandidát do senátu. Řidič Josef Prokeš odmítl s autobusem vyjet.
Pochopení u dopravního podniku zprvu nenašel, nakonec ale bude brněnský dopravní podnik jednat s reklamní společností o nápravě a nastavení limitů reklamy ve vozech.
Zkušenost s výukou dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami podle průzkumu udělalo kolem 90 procent učitelů. Zhruba 16 procentům se nejobtížněji pracuje s žáky s vývojovými poruchami chování.
Proti povinné maturitě z matematiky je 58 procent dotázaných. Nejvíce ji odmítají ti, kterých se tato otázka nejvíce týká. Více než čtyři pětiny lidí ve věku 15 až 19 let ji nechtějí.
Každý pátý učitel základní školy má v tuzemsku po ruce asistenta. Školy by jich ale potřebovaly ještě víc. I to se dozvíte v přehledu tisku Radiožurnálu.
Rodiče se k domácí výchově svých dětí rozhodují ze čtyř hlavních důvodů, říká Irena Kašparová. Ona sama se k domácí škole rozhodla, protože to jednoduše chtěla zkusit jinak.
NKÚ prověří podporu vysokorychlostního přístupu k internetu poskytnutou z operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost. Z evropských fondů na ni Česko dostalo asi 14 miliard korun.
Spoření na důchod letos ponese víc - píší Lidové noviny. Klon nejdůležitější chmelové odrůdy není v pořádku, upozorňuje týdeník Euro. Více v přehledu tisku Radiožurnálu.
Opozice upozornila na další podezřelé zakázky na radnici Brno-střed. Péče o mimořádně nadané děti se na školách od zavedení inkluze příliš nezměnila. Více v přehledu tisku.
Jak koncept společného vzdělávání vnímají děti, rodiče a učitelé, kterých se bezprostředně týká, zachycuje hodinový dokument Tomáše Škrdlanta, který odvysílá v úterý večer Česká televize.
Úpravy by podle úřadu měly vést k finančním úsporám, snížení administrativní zátěže škol a pedagogických poraden či k posílení sociálního začleňování hendikepovaných dětí.
Zhruba polovina českých kantorů se ve vyučování setkává s pomocí asistenta pedagoga. Podle České školní inspekce ale spolupráce s učiteli není vždy tak účinná, jak by měla být.
Od zavedení systémové podpory inkluze uplynul víc než rok. Někdo si ji nemůže vynachválit, jiným ale vadí praxe. Pro inkluzi je Dana Moree z FHS UK, proti pak předseda STAN Petr Gazdík.