inkluzívní vzdělávání

|Věra Hájková |Regiony

Inkluze v praxi: postižené děti mají na některých školách speciální třídu. V Čerčanech jsou spokojené

Jak začlenit postižené děti do běžných škol a neovlivnit výuku ostatních? České základní školy se s tímto problémem potýkají od letošního září. Někdy jsou děti s hendikepem v běžných třídách a mají k sobě asistenta. Část základních škol ale řeší začlenění postižených do kolektivu po svém. Zřizují speciální třídy, ve kterých mají děti zvláštní péči, malý kolektiv a vlastní učební plán. Takovou třídu má třeba škola v Čerčanech na Benešovsku.

|Eva Rajlichová |Zprávy z domova

Inkluzivní vzdělávání budí rozpaky. Názory se liší třeba ve výuce dětí s mentálním postižením

Společné vzdělávání běžných a znevýhodněných žáků, takzvaná inkluze, budí mezi učiteli i rodiči rozpaky. Podle nových pravidel by přitom takové školy měly začít fungovat od příštího školního roku. Podle učitelů je ale sporné i to, jak zařazení do běžné třídy budou snášet děti s lehkým mentálním postižením.

|Vladimír Kroc, bre |Regiony

V Krásné Lípě protestovali postižení proti výroku Zemana o inkluzivním vzdělávání

V Krásné Lípě na Děčínsku dnes asi tři desítky postižených protestovaly během návštěvy prezidenta Miloše Zemana proti jeho výrokům o nevhodnosti inkluzívního vzdělávání. Happening nazvali organizátoři Bubnování za duševní zdraví pana prezidenta. Zeman už dříve uvedl, že inkluze je neštěstí pro obě skupiny: zdravé i hendikepované.

|Lucie Maňourová, Jan Bumba |Zprávy z domova

Další školy z celých Čech získaly certifikát ‚Férová‘

Jednu z cest řešení sociálních a etnických konfliktů prosazuje Liga lidských práv, která mimo jiné organizuje projekt nazvaný Férová škola. Zařízení s tímto certifikátem jsou otevřená všem dětem bez ohledu na původ a snaží se o individuální komunikaci s dětmi i rodiči. Dnes certifikáty získaly v pražském Karlíně další školy.

Odborníci pracující na přípravě Národního akčního plánu inkluzivního vzdělávání končí

|Martin Hromádka, Jana Kovandová |Zprávy z domova

Pět desítek odborníků pracujících na přípravě Národního akčního plánu inkluzivního vzdělávání končí. Vadí jim údajné chyby a nezájem ministra školství Josefa Dobeše (VV). Plán má umožnit přístup všech dětí, například s různými zdravotními hendikepy nebo sociálně znevýhodněných, do běžných škol.