Húsíové nedávno na sociálních sítích pohrozili, že by se mohli vedle útoků na lodě zaměřit také na sabotáže klíčových podmořských komunikačních kabelů. Zatím však nejsou důkazy, že by byli úspěšní.
Správa železnic se s podobnými případy nesetkává příliš často. „Takto sofistikované a rozsáhlé krádeže zesilovacího trakčního vedení, které je pod proudem, jsou výjimečné,“ řekl její mluvčí.
V pražském tunelu Blanka dnes začíná pokládka nových kabelů. Výměna poničených rozvodů přitom měla původně začít už první červnový týden. Podle náměstka pražské primátorky Petra Dolínka z ČSSD může za zpoždění dodavatel technologické části, společnost ČKD Praha DIZ.
V pražském tunelovém komplexu Blanka dnes podle správce stavby technici začali pokládat nové kabely. Ty nahradí přes 50 kilometrů rozvodů elektřiny, které poškodila voda. Výměna má ale více než pět týdnů zpoždění.
Z pražského tunelu Blanka už zmizela většina kabelů, které v roce 2013 zničila voda. Právě kvůli nim se letos na jaře znovu posunul termín zprovoznění stavby. Podle současného harmonogramu by se první řidiči měli komplexem projet nejpozději v polovině září.
Poškozené kabely v tunelovém komplexu Blanka nakonec vymění společnost ČKD Praha DIZ, která měla na starosti technologickou část celé stavby. Po týdnech sporů se na tom společnost dohodla s vedením Prahy. Jak dlouho ale výměna potrvá, zatím stále není jasné.
V pražském tunelu Blanka se vyměňovaly kabely poškozené přívalovými dešti už v roce 2013. Jak v České televizi řekl exprimátor Tomáš Hudeček, vyplývá to ze zprávy současného náměstka pražské primátorky pro dopravu.
Bývalý náměstek pražského primátora pro dopravu Jiří Nouza z TOP 09 v době svého působení na magistrátu věděl, že kabely v tunelu Blanka jsou vlhké. Přiznal to ve vysílání Českého rozhlasu Plus. Nouza ale žádné kroky v roce 2013 nepodnikl, protože mu stavební firmy údajně odmítaly dodat stavební dokumentaci o stavu kabeláže v tunelu.
Objednávka a následná výměna vadných kabelů v tunelovém komplexu Blanka potrvá více než osm měsíců. Vyplývá to z harmonogramu, který vypracovali dodavatelé. V tiskové zprávě o tom dnes informoval mluvčí ČKD Praha DIZ Karel Samec.
Pražský magistrát zjišťuje, kdo může za poškození elektrických kabelů v tunelovém komplexu Blanka. Výměnu vedení nehodlá platit ze svého. Pokud to bude nutné, bude náhradu vymáhat soudní cestou.
Pražský tunel Blanka se zřejmě neotevře ani v dubnu, jak ještě začátkem měsíce tvrdila primátorka za hnutí ANO Adriana Krnáčová. Nutné je totiž vyměnit kabely technického zabezpečení, které poničila voda. O dalším postupu chce vedení hlavního města jednat ještě tento týden.
U Luk nad Jihlavou se opakovaně ztrácí dráty z železniční tratě. Policisté tento týden zatkli hned pět zlodějů, kteří kradli nejen u Luk, ale také u Petrovic. Kabely chtěli opálit a měď prodat. V některých případech tím téměř zastavili železniční dopravu. Teď skončí až na 6 let za mřížemi.
Kolín připravuje výstavbu nového autobusového nádraží. Stávající cestujícím nevyhovuje, je tam málo laviček i míst, kde se schovat před větrem a deštěm. Stavba ale zatím nemůže začít kvůli kabelu, který chyběl v plánech inženýrských sítí.
Přes tři sta metrů měděných lan v noci zmizelo ze železniční trati mezi Vsetínem a Jablůnkou. Podle správce trati ale cestující nejsou ohroženi. Krádeže kabelů a jiných kovových předmětů ovšem netrápí jen české železnice. Problémy s tím mají také v sousedním Německu.
Policisté na Mladoboleslavsku zadrželi zloděje, který ukradl osm kilometrů železničních kabelů. Pátrali po něm asi dva měsíce. 53letému muži z Bělska hrozí až pět let za mřížemi. Vzniklá škoda činí 130 tisíc korun.
V Ostravě je mimo provoz důležitá tramvajová trať, poškodili ji vandalové. Jde o úsek, na kterém se před třemi lety srazily dvě tramvaje. Zničený je optometrický kabel, který hlídá bezpečnost na trati. Linka 5 tak nejezdí.
V Praze se komplikuje vlaková doprava na příměstské lince směrem z Nymburka na Masarykovo nádraží. Neznámý pachatel ukradl signalizační kabely. Doprava se na postiženém úseku plně obnoví až v neděli.